01 اسفند 1397 - 16:53

آیفکس ۱۹۹۰ واحدی شد

شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۲۴ واحد رشد به ۱۹۹۰ واحد رسید.
کد خبر : ۹۷۳۶۴
99

به گزارش ایبِنا، نخستین روز از آخرین ماه سال ۹۷ امروز با جابه‌جایی ۸۸۹ میلیون و ۷۲۸ هزار ورقه به ارزش بیش از ۳ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس ایران و قرار گرفتن شاخص کل در ارتفاع ۱۹۹۰ واحدی به پایان رسید.


بر اساس این گزارش، امروز چهارشنبه اول اسفندماه ۹۷ ضمن پیمودن مسیر صعودی ۲۴ واحدی در پایان معاملات در ارتفاع ۱۹۹۰ واحدی قرار گرفت و آخرین ماه سال جاری را با رشد ۱.۲۶ درصدی آغاز کرد.


نمادهای تاثیرگذار


همچنین معاملات مثبت در نمادهای «ذوب» و «زاگرس» در صعود ۲۴ واحدی امروز آیفکس بیش از اهرم مثبت نمادهای «میدکو» و «کگهر» موثر بود و از کاهش بیشتر این نماگر تحت تاثیر معاملات در نماد «دماوند» جلوگیری کرد.


ادامه رصد نمادهای فرابورسی بیانگر صدرنشینی نماد «ذوب» به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی و ثبت بیشترین افزایش قیمت روزانه برای نماد «زقیام» و بیشترین کاهش قیمت برای نماد «غپآذر» است. نماد «ذوب» همچنین عنوان پُربازدیدترین نماد معاملات روز جاری را نیز در کنار دو نماد «سمگا» و «مادیرا» کسب کرد.


بازار پایه


از طرف دیگر، بازار سهام فرابورس در روزی که گذشت شاهد دست‌به‌دست شدن ۷۳ میلون سهم به ارزش ۲۱۷ میلیارد ریال در بازار اول و خرید و فروش ۴۲۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۳ میلیارد ریال در بازار دوم خود بود. به‌ علاوه، در سه تابلو بازار پایه امروز ۳۲۶ میلیون سهم به ارزش ۷۹۷ میلیارد ریال میان معامله‌گران دادوستد شد.


اوراق تسهیلات مسکن


در سمت دیگر بازار، خرید و فروش اوارق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی امروز به رقم خوردن حجم ۴۹ میلیون ورقه‌ای به ارزش یک هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال برای تمامی معاملات این بازار منتهی شد که نماد «اعتماد» با ارزش معاملاتی به میزان بیش از ۳۲۵ میلیارد ریال بیشترین ارزش را در میان تمامی نمادهای این بازار به خود اختصاص داد.


در این بازار همچنین امروز اوراق گواهی تسهیلات مسکن بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در نماد معاملاتی «تسه۹۷۱۱»، گشایش یافت و ۵۸۷ هزار و ۵۹۲ ریال قیمت خورد که حقیقی‌ها مشارکت ۱۰۰ درصدی در دو سمت خرید و فروش این اوراق ثبت کردند.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر