قیمت طلا به بالاترین رقم ۱۰ ماه اخیر رسید

قیمت طلا به دلیل امیدها برای توافق تجاری چین و آمریکا به بالاترین رقم خود از ماه آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد رسید.
کد خبر : ۹۷۳۹۲
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران برای مذاکرات تجاری میان پکن-واشنگتن و گمانه زنی بر سر افزایش احتمالی نرخ بهره در سال جاری میلادی به بالاترین رقم خود از آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد رسید.


در همین حال قیمت طلا برای تحویل در ماه آوریل در بورس کامکس با ۰.۲ درصد افزایش به یکهزار و ۳۴۷ دلار و یک سنت در هر اونس رسید که لحظاتی قبل از آن به یکهزار و ۳۴۹ دلار و ۸۰ سنت هم رسیده بود.


قراردادهای طلا با ۱.۷ درصد افزایش به رکورد بالاترین حجم معاملات از نوزدهم آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به بعد نزدیک شد. همچنین معاملات آتی نقره هم با ۱.۳ درصد رشد به ۱۶.۱۷۷ دلار در هر اونس رسید که در اوایل هفته هم ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرده بود و پالادیم هم به بیش از یکهزار و ۵۰۰ دلار در هر اونس رسید که برای اولین بار به این سطح قیمت رسید؛ ضمن اینکه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون هم ۱۷ درصد جهش نشان می دهد.



بر پایه این گزارش، ارزش دلار آمریکا قبل از آنکه فدرال رزرو چراغ سبز را برای افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی بدهد، در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان سیر نزولی پیدا کرد. به طور سنتی کاهش ارزش دلار، افزایش قیمت معاملات آتی طلا را به دنبال دارد و با کاهش ارزش طلا، سرمایه گذاران بر روی ارزها سرمایه گذاری می کنند.


در حال حاضر سرمایه گذاران نسبت به نتایج مذاکرات تجاری چین-آمریکا که می تواند تقاضا برای ارز بازارهای نوظهور را افزایش دهد و به دلار فشار بیاورد و در نتیجه به افزایش قیمت طلا بیانجامد، خوش بین هستند.


به گفته برخی از کارشناسان، امیدها برای توافق تجاری میان آمریکا و چین در حال افزایش قیمت طلا است؛ ضمن اینکه کاهش جزیی دلار هم مزید بر علت شده است.



برچسب ها: طلا چین آمریکا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر