04 اسفند 1397 - 10:40
نمایندگان مجلس تصویب کردند:

آستان قدس و نیروهای مسلح موظف به پرداخت مالیات شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت آستان قدس رضوی و بنگاه‌های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را به جزو موارد استثناء موظف به واریز مالیات به خزانه کل کشور کردند.
کد خبر : ۹۷۴۱۸
مالیات

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه ۴ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند الحاقی ۶ تبصره ۹ ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه آستان قدس رضوی و موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح به جز موارد استثنا موظف به واریز مالیات خود به خزانه شدند.


براساس بند الحاقی ۶ تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور؛ در راستای تحقق ماده (۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند.


همچنین در ادامه نمایندگان با بند الحاقی ۷ تبصره ۹ لایحه مذکور، موافقت کردند که بر اساس آن؛ درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیف های ۱۴۰۲۱۱، ۱۴۰۱۶۱، ۱۴۰۱۰۳ جدول شماره (۵) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.


در پایان نمایندگان با تبصره ۹ ماده واحد لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با ۱۷۹ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


برچسب ها: مجلس مالیات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر