04 اسفند 1397 - 12:49

زائرین اربعین از پرداخت عوارض معاف شدند

نمایندگان مجلس شرایط اخذ عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان را مشخص کرده و همچنین زائرین اربعین را از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف کردند.
کد خبر : ۹۷۴۲۹
زوار اربعین

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (شنبه، ۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با جز (۱) بند (د) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یک بار در طول سال بر اساس قانون بودجه سال ۹۶ اخذ می‌شود که طبق این قانون زائران عتبات و مرزنشینان برای یک بار از پرداخت عوارض معاف خواهند شد.


جز (۱) بند (د) تبصره (۱۱)  آمده است: در سال ۱۳۹۸، عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات و مرزنشینان برای یکبار در طول سال براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور مصوب ۱۳۹۵.۱۲.۲۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن اخذ می‌شود.


گفتنی است، افراد مرزنشین به کسانی اطلاق می‌شود که ساکن در روستاها و شهرهای مرزی هستند، بررسی و تایید این موضوع با فرمانداران شهرستان‌های مرزی است.


معافیت پرداخت عوارض خروج برای عزیمت زائران اربعین


نمایندگان مجلس همچنین زائران اربعینی که قصد خروج از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق را دارند از پرداخت عوارض خروج معاف کردند. نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با جز (۲) بند (د) تبصره (۱۱) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.


در جز (۲) بند (د) تبصره (۱۱) آمده است: زائران اربعین که از تاریخ بیست و چهارم شهریور ماه سال ۱۳۹۸ تا دوازدهم آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر