05 اسفند 1397 - 09:14
نماینده تهران در گفتگو با ایبِنا:

بررسی اصلاح ساختار اقتصادی کشور آغاز شد

نماینده تهران در مجلس با اشاره به آغاز بررسی‌ها برای اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه‌ای کشور، گفت: نیازمند یک سازمان برنامه‌ریزی قوی هستیم تا نابسامانی‌های موجود در کشور را ساماندهی کند.
کد خبر : ۹۷۴۳۵
سهیلا جلودارزاده

سهیلا جلودارزاده در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اصلاح ساختار اقتصادی کشور، با بیان این مطلب افزود: دولت در ایران هیچ گاه به شکل زیربنایی ترمیم و اصلاح نشده و باید ساختار دولت را متناسب با شرایط جهانی و توسعه ای کشور اصلاح کنیم.


وی با اشاره به موضوع تفکیک بازرگانی از وزارت صنعت و معدن، تصریح کرد: این برای چهارمین بار است که چنین طرحی به مجلس می آید و نشان می دهد که اقدامات گذشته با دیدگاه های غیرکارشناسی یا از سر منافع گروه های خاص انجام شده است.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد: اگر ساختار اقتصادی کشور به درستی اصلاح شده بود، شاهد این نبودیم که هر چند سال یکبار موضوع تفکیک یا ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و معدن به مجلس ارائه شود.


نماینده مردم تهران در ادامه به گزارشی از روند توسعه کشور که توسط اتاق بازرگانی تهران ارائه شده، اشاره کرد و گفت: این گزارش به خوبی نشان می دهد که کشور به سمت توسعه و به ویژه توسعه صنعتی حرکت نکرده و برنامه های توسعه پنج‌ساله ما را به چنین دستاوردهایی نرسانده است.


جلودارزاده با بیان اینکه بیشتر ورشکستگی ها در بخش کشاورزی ناشی از تغییر ساختار و قوانین بوده است، تصریح کرد: اینکه فردی یک شبه تمامی سیاست های گذشته را تغییر دهد ناشی از ضعف در ساختار است. به عنوان مثال زمانی کشت کلزا را ترویج و به عده ای برای ایجاد صنایع وابسته به آن مجوز دادیم اما بعد، واردات این محصول را آزاد کردیم و هم کشاورزان و هم صنایع ورشکست شده و به بانک ها بدهکار شدند.


وی ادامه داد: تمامی این مسائل و شواهد ناشی از ساختار معیوب است که علیه خود و اهدافش عمل می کند. باید بگویم که ساختار موجود در کشور تاکنون جواب نداده و باید اصلاح شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر