04 اسفند 1397 - 17:22

دستگاه‌های معاف از پرداخت سود سپرده‌ها به خزانه

نمایندگان موسسات دارای اجازه رهبری، بانک‌ها، بیمه‌ها، سازمان بورس، موسسات عمومی غیردولتی و صندوق‌ها را از اینکه سود سپرده‌های خود را به خزانه واریز کنند، معاف کردند.
کد خبر : ۹۷۴۴۳
اسکناس

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (شنبه، ۴ اسفند) مجلس و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با جزء ۲ بند الحاقی ۳ تبصره ۱۲ این لایحه را که ناظر به نحوه هزینه کرد سود دریافتی ناشی از سپرده های دستگاه ها بود، موافقت کردند.


براین اساس از ابتدای سال ۱۳۹۸ سود دریافتی ناشی از سپرده‌های دارای مجوز دستگاههای‌مشمول به‌ استثنای موسسات دارای اجازات رهبری، بانکها، بیمه‌ها، سازمان ‌بورس و اوراق‌بهادار، موسسات عمومی غیردولتی و صندوق‌ها به عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز می ­شود


در ادامه اصل تبصره ۱۲ به استثنای بند «و» آن که با برنامه ششم توسعه مغایرت داشت، به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۶۷ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن با آن موافقت کردند.


براساس این گزارش نمایندگان با بند «و» این تبصره که محتوای آن خلاف برنامه توسعه بود و نیاز به دو سوم آرای موافق نمایندگان داشت، با ۱۴۴ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در صحن موافقت نکردند. این بند پس از آنکه نتوانست با اصلاحات پیشنهادی برخی نمایندگان مورد موافقت صحن علنی مجلس قرار گیرد، برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه ارجاع داده شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر