05 اسفند 1397 - 09:45
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

ورود طلای قاچاق به کشور کاهش یافت

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران می‌گوید به دلیل افزایش نرخ ارز و رکود حاکم بر بازار، ورود غیرقانونی طلای ساخته شده خارجی در سال جاری کاهش یافت.
کد خبر : ۹۷۴۵۱
طلا

سیدحجت شفایی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته ذائقه خرید طلای ساخته شده مردم به سمت طلای خارجی رفته بود که دلیل اصلی این موضوع نیز تنوع و کیفیت بالاتر بود.


وی افزود: با این حال در سال های اخیر تولیدکنندگان طلای داخلی بدون آنکه از حمایت دولتی برخوردار باشند ماشین آلات و علم روز را در طراحی مصنوعات طلا به کار گرفتند و می بینیم که محصولات آنها از نظر کیفیت و تنوع در طراحی به کارهای خارجی طعنه می زند.


رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان و طراحان داخلی طلا ساماندهی نشده اند، تصریح کرد: یکی از رسالت های اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر این است که مرکز تخصصی طراحی طلا را ایجاد کرده و طراحان طلا را رتبه بندی کنیم.


عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: با وجود اینکه امسال فروش مصنوعات طلا در کشور بسیار پایین بود، اما کیفیت برخی از کارهای ایرانی تولید شده به اندازه ای بالا بود که با طلای ساخته شده خارجی اشتباه گرفته می شد. با این حال به دلیل افزایش نرخ ارز و رکود حاکم بر بازار به طور عملی ورود طلای ساخته شده خارجی به شکل غیرقانونی کاهش یافت.


شفایی تاکید کرد: ۹۰ درصد تولیدکنندگان طلای داخلی از سازمان ملی استاندارد کد شناسایی دارند و طلای آنها از نظر عیار زیر نظر این سازمان تولید می شود و خریداران می توانند به راحتی هر نوع موضوعی را پیگیری کنند.


وی ادامه داد: آمار دقیقی از میزان طلای ساخته شده خارجی که به شکل غیرقانونی وارد کشور می شود نداریم اما امیدوار هستیم که در سال ۹۸ مردم با دید جدیدی به تولیدات داخلی نگاه کنند و طلای ساخته شده تولیدکنندگان داخلی را خریداری کنند.


برچسب ها: قاچاق طلا
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها