05 اسفند 1397 - 11:00
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

بخشودگی سود هر گونه تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان

نمایندگان مردم در خانه ملت با بخشودگی سود هر گونه تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان موافقت کردند.
کد خبر : ۹۷۴۵۵
مجلس شورای اسلامی - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت،  نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۵ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با پیشنهاد محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس، مبنی بر الحاق یک بند به تبصره ۱۶ این لایحه "درباره بخشودگی سود هر گونه تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان" با ۱۷۲ رای موافق، ۱۸ رای مخالف، ۸ رای ممتع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


بنابراین گزارش در بند الحاقی به تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ آمده است؛ سقف بخشودگی سود هر گونه تسهیلاتی زیر یک میلیارد ریال مشروط به بازپرداخت اصل تسهیلات و بخشش جریمه‌های متعلقه ۷۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تعیین می‌شود، هر یک از مشمولان بخشودگی هر گونه سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال می‌توانند از زمان تصویب این قانون از بخشودگی سود تسهیلات موضوع این بند استفاده کنند.


بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف است؛ بدون رعایت مبلغ حداکثر توسط مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها به تفکیک هر بانک مندرج در جدول ضمیمه تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۹۵ کل کشور به اجرای طرح بخشودگی هر گونه سود تسهیلات زیر یک میلیارد ریال اقدام کند. تسهیلات اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران در صورت بازپرداخت اصل آن مشمول بخشودگی سود و جریمه و استفاده از مفاد آن می‌شود. 


برچسب ها: نرخ سود تسهیلات
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر