05 اسفند 1397 - 16:03
با تصویب مجلس؛

سقف درآمدی بودجه سال آینده ۵۲۰ هزار میلیارد تومان تعیین شد

نمایندگان مردم در خانه ملت سقف درآمدی بودجه سال ۹۸ را پنج میلیون و ۲۰۰ هزار و ۸۳ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال (۵۲۰ هزار میلیارد تومان) تعیین کردند.
کد خبر : ۹۷۴۷۹
بودجه ۹۸

به گزارش ایبِنا، منابع عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی بالغ بر ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۸۳ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال است، شامل:


۱- منابع عمومی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال،


۲- درآمد اختصاصی وزارتخانه ها و موسسات دولتی بالغ بر ۷۱۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد و ۴۹۸ میلیون ریال.


تمدید قوانین مربوط به خصوصی سازی و مشارکت خارجی برای سال ۹۸


نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه ۵ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ ،  با بندهای ۳، ۵، ۸ و ۱۲ بند دوم تبصره ۱۹ این لایحه با ۱۵۵ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. همچنین نمایندگان با بندهای ۶ و ۹ بند دوم تبصره ۱۹ این لایحه نیز با ۱۶۵ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در بند ۲ تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه مذکور آمده است؛ اجرای بندهای(۳)،(۴)،(۵)،(۶)،( ۸)،( ۹)،(۱۰)،(۱۱) و(۱۲) تبصره(۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور با رعایت و استفاده از ظرفیت این تبصره تنفیذ می‌شود.


همچنین در ماده ۳ تبصره(۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور آمده است دولت می‌تواند نسبت به ارائه تضامین حاکمیتی برای تأمین مالی خارجی، موافقت با ترهین اموال (به استثنای اموال موضوع اصل هشتاد و سوم (۸۳) قانون اساسی) و محل اجرای طرح و همچنین ارائه تضمین خرید محصول اقدام نماید.


در ماده ۵ آن آمده است تعهدات دولت برای قراردادهای منعقد شده در سال ۱۳۹۷ در سال‌های آتی نیز لازم‌الاجراء است.


در ماده ۶ آن نیز آمده است درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت‌های موضوع این تبصره از مشوق‌های مالیاتی جزءهای (۱) و (۲) بند (ث) ماده (۱۳۲) قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده (۳۱) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن از محل ردیف شماره ۵۵۰۰۰۰ برخوردار می‌باشد.
همچنین در ماده ۸ آن آمده است درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور، با نظر سازمان برنامه و بودجه کشور و برای تکمیل سایر طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام از محل ردیف ۲۱۰۳۰۰ جدول شماره (۵) این قانون به همان دستگاه اجرایی اختصاص می‌یابد.


همچنین در ماده ۹ آن آمده است دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مجازند طرح (پروژه) های موضوع این تبصره را با رعایت مقررات مذکور در این تبصره و سایر قوانین مرتبط بدون اخذ مصوبه هیأت وزیران (موضوع ماده (۱۱۵) قانون محاسبات عمومی کشور) به فروش برسانند.
این گزارش می افزاید، در ماده ۱۲ آن آمده است مدارس دولتی بر اساس مواد (۷)، (۲۵) و (۲۸) قانون برنامه ششم توسعه از شمول حکم این تبصره مستثنی می‌باشند.


در ادامه نمایندگان با بند ۳ و ۴ تبصره ۱۹ این لایحه نیز با ۱۸۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در بند ۳ تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه مذکور آمده است؛ دولت می‌تواند در احداث، توسعه و بهره‌برداری از حوزه‌های سلامت، آموزش و تحقیقات و فرهنگ موضوع تبصره (۲) بند (ج) ماده ‌(۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ‌(۴۴) قانون اساسی و همچنین در اجرای طرحهای بنگاهها و فعالیت‌های گروه سه ماده (۲) قانون اجرای سیاست‌های اصل (۴۴) با استفاده از روش مشارکت عمومی- خصوصی از ظرفیت این تبصره با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) استفاده کند.


در ادامه نمایندگان مجلس بند ۴ تبصره ۱۹ را بررسی و با حذف این بند موافقت کردند.


برچسب ها: بودجه بودجه 98
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر