05 اسفند 1397 - 16:54

بازدهی آیفکس ۸۶ درصد شد

شاخص کل فرابورس روز جاری ضمن افزایش ۲۳ واحدی در پایان معاملات در ارتفاع ۲۰۵۲ واحدی قرار گرفت و ضمن حفظ روند مثبت خود در ماه جاری رشد روزانه ۱.۱۸ درصدی را رقم زد.
کد خبر : ۹۷۴۸۴
99

به گزارش ایبِنا، نماد «مارون» با اهرم مثبت ۱۸ واحدی، بیش از سایر نمادها بر رشد ۲۳ واحدی امروز آیفکس موثر بود و نمادهای «میدکو»، «ارفع» و «بپاس» در مجموع با بیش از ۳ واحد تاثیر مثبت در رتبه‌های بعدی ایستادند.


بر اساس این گزارش، رصد سایر نمادهای فرابورسی حکایت از پُربیننده بودن نمادهای «ذوب»، «سمگا» و «زاگرس» و ثبت بیشترین افزایش قیمت روزانه برای نماد «خدیزل» و بیشترین کاهش قیمت روزانه برای «زگلدشت» دارد.


نماد «مارون» متعلق به شرکت پتروشیمی مارون پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام امروز در بازار دوم که میزبان معامله ۳۷۶ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال بود، بازگشایی شد.


بازار اول


همچنین در بازار اول در روزی که گذشت ۵۵ میلیون سهم به ارزش ۱۸۴ میلیارد ریال دست به‌دست شد که نماد «ذوب» نه تنها در میان نمادهای بازار سهام بلکه در میان تمامی نمادهای فرابورسی بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد. به‌ علاوه، بازار پایه امروز به استقبال خرید و فروش ۳۲۸ میلیون سهم به ارزش ۹۴۹ میلیارد رفت.


معاملات اوارق بدهی


در سمت دیگر بازار، مجموع حجم معاملات اوارق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در بازار ابزارهای نوین مالی امروز به ۲۳ میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از دادوستدها دو هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال بود؛ نماد «اعتماد» با ارزش معاملاتی به میزان بیش از ۲۵۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش را در میان تمامی نمادهای این بازار به خود اختصاص داد.


همچنین در نهایت امروز بیش از ۷۸۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال در مجموع بازارهای فرابورس دادوستد شد که این حجم از معاملات در افزون بر ۱۳۲ هزار نوبت معاملاتی رقم خورد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر