06 اسفند 1397 - 11:25
رئیس اداره بازاریابی بانک توسعه صادرات:

حمایت ویژه بانک توسعه صادرات از مناطق کمتر برخوردار کشور

رئیس اداره بازاریابی بانک توسعه صادرات گفت:به منظور تسهیل درخدمت رسانی به استانهای محروم کشور،بسته های خاصی تعریف شده که درآن افزایش اختیارات شعب پیش بینی شده است.
کد خبر : ۹۷۵۱۳
امورشعب

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی بانک نوسعه صادرات، مسعود عبدیان در نشست تخصصی آشنایی با خدمات این بانک در بیرجند گفت: این طرح درچنداستان به صورت آزمایشی درحال اجراست  و بنا داریم طی شش ماه آینده  آن را به سایر استان‌های محروم و کمتر برخوردار تعمیم دهیم.


وی افزود: بانک در نظر دارد علاوه بر منابع ارزان قیمتی که از صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۲ درصد دریافت کرده است، تسهیلات ارزان قیمت تری نیز برای مناطق کمتر برخوردار و محروم اختصاص دهد.


وی در مورد درخواست یکی از فعالان اقتصادی حاضر در جلسه مبنی برای افزایش شعبه و یا تاسیس باجه بانک توسعه صادرات ایران در محل شرکت ها گفت: به دلایل مختلف برنامه ای برای افزایش نیرو و ایجاد شعبه در بانک نداریم؛ در واقع رویکرد ما این است که نیاز مشتریان را بصورت الکترونیکی برآورده سازیم؛ سیاست کلی بانک توسعه صادرات بر این مهم بنا شده که در طول زمان بدون افزایش نیرو و شعبه خدمات خود را توسعه دهد.


عبدیان خاطر نشان کرد: تا پیش از اعمال محدودیت در نقل و انتقالات ارزی توسط بانک مرکزی که به دلیل نوسانات ارزی لحاظ شد، سقف نقل و انتقالات ریالی بانک توسعه صادرات ایران تا یک میلیارد تومان بود؛ به محض برداشته شدن این محدودیت ها، آمادگی داریم تا در این زمینه گام تازه ای برداریم.


رئیس اداره بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران افزود: در حال حاضر نیز به منظور بهره مندی از خدمت پاس کردن چک ها در شعب بانک توسعه صادرات با بانک ملی قرارداد طرح خدمت داریم که به موجب آن چک های بانک توسعه صادرات در شعب بانک ملی پاس خواهد شد؛ سقف در نظر گرفته شده برای این تصمیم، ۵۰۰ میلیون ریال است.


به گفته عبدیان بانک توسعه صادرات آمادگی دارد برای رفع نیازهای مشتریان خود، بلافاصله پس از آگاهی از نوع نیاز و مطالبه مشتریان برای حل و رفع آن تیم تخصصی تشکیل بدهد.عبدیان با اشاره به اهمیت حوزه دانش بنیان در تقویت بنیه صادراتی کشور گفت: برخی واحدهای تولیدی با شرکت های دانش بنیان ارتباط برقرار کرده و با بهره مندی از توان علمی این شرکت ها هزینه های تولید و استهلاک را کاهش می دهند؛ بانک توسعه صادرات آمادگی دارد این ارتباط را بین شرکت ها برقرار کند؛ به این منظور بانک پس از بررسی پیشنهادات و بازدید از خط تولید، در صورت توجیح پذیر بودن ایده مذکور این دست پروژه ها را تامین مالی کند.


مسعود عبدیان خاطرنشان کرد: چه در تحریم باشیم و چه نباشیم، واحدهای تولیدی کشور ملزم به کاهش هزینه ها هستند تا بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند؛ چرا که پس از برداشته شدن تحریم ها، بدون قابلیت رقابت پذیری،تضمینی برای حضور موفق در بازارهای جهانی نداریم.


وی اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران آمادگی دارد در حوزه ارزی و ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی، منابع بانک و نیز تعریف خطوط اعتباری جدید پروژه های فناورانه و دانش بنیان را تامین مالی کند.


به گفته مسعود عبدیان، ارتباط بانک توسعه صادرات ایران با بانک مرکزی در حوزه اخذ خطوط اعتباری ریالی و نیز صندوق توسعه ملی در سطح مطلوبی ارزیابی می شود و علت آن تسویه به موقع تسهیلات دریافتی است؛ بانک شاید بتواند در حوزه منابع خود با مشتریان مدارا کند اما در مورد منابعی که به صورت سپرده در اختیار بانک قرار گرفته، ملزم به رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی است؛ بنابراین بانک از فعالان اقتصادی تقاضا دارد در بخش تسویه منابع صندوق و خطوط بانک مرکزی، در سرسید مقرر عمل کنند تا بتوانیم چرخه اعطای تسهیلات و خدمات را بدون وقفه و در سطحی مناسب ادامه دهیم.

۹۰ میلیون دلار صادرات از خراسان جنوبی طی ۱۰ ماه


در ادامه این جلسه، حسن رستگار مقدم، رئیس شعبه بیرجند بانک توسعه صادرات ایران به تشریح عملکرد شعبه بیرجند بانک توسعه صادرات ایران پرداخت وگفت: در ده ماه گذشته بالغ بر ۹۰ میلیون دلار صادرات از خراسان جنوبی انجام شده است؛ این استان در ده ماهه سال جاری ۹۰ میلیون دلار صادرات داشته است.


وی اذعان داشت: ارزش صادرات استان خراسان جنوبی را در سال ۹۶، بالغ بر ۱۲۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: زعفران، زرشک، عناب، خوراک دام و طیور، رب گوجه فرنگی، کاشی و سرامیک و میلگرد و سیمان ازعمده محصولات صادراتی استان بوده است که به کشورهای افغانستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شده است.

رستگار مقدم حجم تسهیلات پرداختی شعبه را ۳۵۰میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: خراسان جنوبی در حوزه تسهیلات در ده ماهه اول سال جاری به نسبت سال گذشته، ده درصد رشد را تجربه کرده است؛ این شعبه کمتراز ۵ درصد تسهیلات معوق دارد.


رئیس بانک توسعه صادرات بیرجند اظهار داشت: امسال بیش از ۷۰ درصد از صادرکنندگان برتر استان از مشتریان بانک توسعه صادرات و عمده تسهیلات پرداختی این شعبه در قالب سرمایه در گردش بوده است همچنین این بانک تامین مالی دو پروژه گردشگری و ساخت هتل را در استان به عهده گرفته است.


این نشست، سی و پنجمین نشست بانک توسعه صادرات است که به همت مدیریت امور شعب و بازاریابی این بانک، به میزبانی شعبه بیرجند و با حضور فعالان صادراتی، رئیس اتاق بازرگانی، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت ، صندوق ضمانت صادرات ایران و جمعی از چهارم اسفندماه برگزار شد.


لازم به ذکر است این نشست مورد استقبال فعالان اقتصادی خراسان جنوبی قرار گرفت و با پرسش و پاسخ از کارشناسان بانکی و مسئولان استان پایان پذیرفت.

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر