06 اسفند 1397 - 11:25

دولت مکلف به تعیین حقوق مدیران عامل و هیات مدیره شرکتهای دولتی شد

نمایندگان مجلس شوای اسلامی دولت را مکلف کردند حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان ابلاغ قانون بودجه ۹۸ حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی را تعیین کنند.
کد خبر : ۹۷۵۱۵
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با جزء (۶) بند الحاقی (۵) تبصره (۲) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.


در جزء (۶) بند الحاقی (۵) تبصره (۲) آمده است: دولت مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان ابلاغ این قانون نسبت به تعیین، ابلاغ و اعلام حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره موظف و غیرموظف شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای عمومی در سه سطح کوچک، متوسط و بزرگ اقدام کند و تمامی شرکت‌ های مشمول موظفند حقوق و مزایای مصوب را از ابتدای سال ۱۳۹۸ مطابق آن پرداخت کند. تخلف از این بند در حکم تصرف در اموال عمومی است.


آیین‌نامه اجرائی این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.


همچنین در ادامه بخش هزینه‌ ای تبصره ۲ لایحه بودجه ۹۸ مورد رأی‌ گیری قرار گرفت که نمایندگان با اجزای یک تا شش آن با ۱۳۷ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


گفتنی است، اجزای (۷) و (۸) به دلیل آنکه در لایحه بودجه ۹۸ چاپ نشده بود، برای بررسی مجدد در کمیسیون مراعا ماند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر