06 اسفند 1397 - 15:15

تثبیت شاخص بورس در کانال ۱۶۶ هزار واحدی

شاخص بورس در پایان معاملات روز جاری با رشدی ۷۰۰ واحدی به ۱۶۶ هزار و ۷۹۳ واحد رسید.
کد خبر : ۹۷۵۲۷
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، آمار معاملات بورس نشان می دهد که همه شاخص های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد دسته جمعی مواجه شدند.


رشد شاخص‌ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۷۶۳ واحد رشد معادل ۰.۴۶ درصد به ۱۶۶ هزار ۷۹۳ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۲۱ واحد افزایش معادل ۰.۴۶ ۱.۰۷ درصد به ۴۸ هزار ۳۱۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۳۰ واحد رشد معادل ۰.۴۳ درصد به ۳۰ هزار و ۴۰۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۹۱ واحد افزایش، معادل ۰.۴۳ درصد به ۲۱ هزار و ۳۰۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۲۹۲ واحد صعود، معادل ۰.۷۰ درصد به ۱۸۶ هزار و ۴۳۹ واحد، شاخص بازار اول با ۵۸۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به ۱۲۵ هزار ۸۶۶ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۴۰۰ واحد رشد معادل ۰.۴۴ درصد، به ۳۱۸ هزار و ۰۵۷ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فولاد با ۲۶۱ واحد، وبملت با ۱۴۴ واحد، فملی با ۱۴۰ واحد، کگل با ۱۲۱ واحد، فارس با ۱۰۵ واحد و کچاد با ۸۱ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، امروز شاخص های صنایع تالار شیشه ای نیز اکثرا با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «قند و شکر با ۷۸۱ واحد صعود معادل ۴.۱۹ درصد به ۱۹ هزار و ۴۳۲ واحد، سایرمعادن با ۷۱۹ واحد افزایش معادل ۳ درصد به ۲۴ هزار و ۶۶۹ واحد، اداره بازارهای مالی با دو واحد رشد معادل ۲.۸۵ درصد به ۱۰۷ واحد، لاستیک با ۸۰۹ واحد افزایش معادل ۲.۷۴ درصد به ۳۰ هزار و ۳۴۲ واحد، ذغال سنگ با (۶۹) واحد کاهش، معادل (۲.۰۷) درصد به ۳ هزار و ۲۸۱ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۵) واحد افت معادل (۲.۷۳) درصد به ۲۱۰ واحد، محصولات چوبی با (۵۵۳۶) واحد کاهش معادل (۳.۳۸) درصد به ۱۵۸ هزار و ۱۹۴ واحد» رسید.


بازگشایی و توقف نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «داروسازی سبحان انکولوژی، افرانت، حق تقدم خرید سهام کاشی پارس، کاشی تکسرام، شهد، صنعت و تجارت آداک»  از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «کاشی و سرامیک حافظ، ‌صنعت تجهیزات نفت، داروسازی تهران شیمی،  واسپاری ملت و حق تقدم خرید سهام گروه ایران دارو» متوقف شدند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت‌ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «قشهد، کسرام، خفنر، کمنگنز، ولیز، کالا و فسپا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غشان، وبیمه، کپشیر، فاما، شسینا، وایران و کدما» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، در ۲۱۸ هزار و ۷۴۵ نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۸ هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۳۸ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر