06 اسفند 1397 - 15:42

دولت مکلف به ارائه بودجه تفصیلی شرکت‌های دولتی شد

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را مکلف کردند تا بودجه تفصیلی شرکت‌های دولتی را در پیوست جداگانه تهیه و به همراه لوایح بودجه کل کشور برای بررسی به مجلس ارائه کند.
کد خبر : ۹۷۵۲۹
بودجه

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه ۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۹۸ با جزء ۷ و ۸ بند الحاقی ۵ تبصره ۲ این لایحه با ۱۱۹ رای موافق، ۳۹ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.


جزء ۷ بند الحاقی ۵ تبصره ۲ این لایحه عبارتست از: دولت مکلف است بودجه تفصیلی شرکت های دولتی را که حداکثر تا پایان آبان‌ماه هر سال به تصویب مجامع آنها می‌رسد، در یک پیوست جداگانه تهیه و به همراه لوایح بودجه کل کشور برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید. مجامع عمومی شرکت های دولتی مکلفند ضمن رعایت کامل ماده (۷۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) در خصوص اصلاح بودجه تفصیلی شرکت، از هرگونه تغییر در هزینه‌های پرسنلی اعم از حقوق و مزایا و سایر پرداختی رفاهی به پرسنل شرکت و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری اجتناب نمایند


جزء ۸ بند الحاقی ۵ تبصره ۲ این لایحه عبارتست از: سازمان برنامه و بودجه کل کشور موظف است با همکاری وزارت نفت، نسبت به تنظیم روابط مالی جدید بین دولت و شرکت های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی) ظرف شش‌ماهه اول سال ۱۳۹۸ اقدام و پس از اخذ مجوزهای قانونی، در پیوست جداگانه‌ای، مبنای تهیه بودجه سال ۱۳۹۹ قرار دهد. روابط مالی جدید باید علاوه بر ایجاد شفافیت در رابطه دولت و شرکت های مذکور، همه منابع و مصارف مرتبط با نفت و گاز و مشتقات مربوطه را در بر گیرد و موجب تقویت عملکرد و هویت شرکتی آنها شود.


سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است علاوه بر بودجه شرکت هایی که مجموع سهام دولت و زیر مجموعه‌های دولتی در آنها بالای پنجاه‌ درصد (۵۰%) است، اطلاعات مربوط به کلیه شرکت هایی را که مجموع سهام دولت و زیر مجموعه‌های دولتی در آنها کمتر از پنجاه‌ درصد (۵۰%) است، به تفکیک میزان سهام، مبلغ سود سهام واریزی و اطلاعات عملکردی را به صورت مستقل در پیوست ذیربط لایحه بودجه ۱۳۹۹ درج و ارائه نماید.


برچسب ها: دولت بودجه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر