07 اسفند 1397 - 09:17
نایب رییس اتاق بازرگانی؛

کمیته اجرای طرح‌های فنی و مهندسی در سوریه تشکیل شود

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد داد تا کمیته ای متشکل از اعضای بخش خصوصی و دولتی برای توزیع طرح های فنی و مهندسی و روند بازسازی سوریه تشکیل شود.
کد خبر : ۹۷۵۴۶
جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران

محمدرضا انصاری در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با بیان این مطلب افزود: در محافل دولتی صحبت از اختصاص خط اعتباری ۲ میلیارد دلاری به سوریه برای کمک به روند بازسازی این کشور است.


وی افزود: پیشنهاد ما این است که چون سوریه شرایط دشوارتری برای سرمایه گذاری دارد، خط اعتباری در اختیار کمیته ای از بخش خصوصی و دولتی قرار بگیرد تا طرح های فنی و مهندسی به معنای واقعی در آن کشور توزیع شود.


نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تفاوت عراق و سوریه برای شرکت های ایرانی در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی را در تفاوت درآمدی دو کشور عنوان کرد و اظهار داشت: شرایط سوریه از نظر نیاز به بازسازی مانند عراق است با این تفاوت که عراق درآمدهای نفتی دارد و حتی می‌تواند برای پروژه های خدمات فنی و مهندسی خود تامین اعتبار کند ولی سوریه فاقد چنین درآمدهایی است.


انصاری با اشاره به تلاش دولت سوریه برای جذب سرمایه گذاری خارجی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از شرکت های غربی برای مشارکت در بازسازی سوریه فعالیت خود را آغاز کرده اند و تا جایی که اطلاع داریم، بیش از ۲۰۰ شرکت تنها در لبنان ثبت شده اند تا بعد از آرام تر شدن اوضاع در سوریه، فعالیت خود را در این کشور آغاز کنند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر