07 اسفند 1397 - 16:03

ریزش ۲۰۰۰ واحدی شاخص

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش ۲۰۸۲ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۶۴ هزار و ۷۱۱ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۷۵۸۱
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۰۸۲) واحد افت معادل (۱.۲۵) درصد به ۱۶۴ هزار ۷۱۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۶۰۳) واحد کاهش معادل (۱.۲۵) درصد به ۴۷ هزار ۷۰۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۸۴) واحد افت معادل (۰.۲۸) درصد به ۳۰ هزار و ۳۱۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۵۹) واحد کاهش، معادل (۰.۲۸) درصد به ۳۰ هزار و ۳۱۸ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۳۵۴) واحد ریزش، معادل (۱.۲۶) درصد به ۱۸۴ هزار و ۰۸۴ واحد، شاخص بازار اول با (۱۸۰۷) واحد افت معادل (۱.۴۴) درصد به ۱۲۴ هزار و ۵۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۲۸۵۳) واحد رشد معادل (۰.۹۰) درصد، به ۳۱۵ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۷ نماد «شپنا با (۱۶۱) واحد، فولاد با (۱۵۹) واحد،  شتران با (۱۳۰) واحد، شبندر با (۱۲۱) واحد،  فملی با (۱۱۲) واحد، تاپیکو با (۱۰۰) واحد و پارس با (۹۵) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۱۰۱۵ واحد رشد معادل ۴.۱۱ درصد به ۲۵ هزار و ۶۸۴ واحد، قند و شکر با ۵۸۴ واحد افزایش معادل ۳.۰۱ درصد به ۲۰ هزار و ۱۶ واحد، اطلاعات و ارتباطات با ۴.۸۶ واحد رشد معادل ۲.۳۱ درصد به ۲۱۵ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۹) واحد کاهش معادل (۲.۳۳) درصد به ۴۰۱ واحد، فرآورده نفتی با (۲۱۵۵۵) واحد افت، معادل (۳.۱۲) درصد به ۶۷۰ هزار و ۲۷۵ واحد، محصولات کاغذ با (۱۰۰۱) واحد عقب گرد معادل (۳.۹۸) درصد به ۲۴ هزار و ۱۸۲ واحد، وسایل ارتباطی با (۱۲۵) واحد کاهش معادل (۳.۹۸) درصد به ۳ هزار و ۲۴ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «خمهر، قشهد، کسرام، رتکو، خفنر، لابسا و وساخت»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وبیمه، وایران، سبجنو، ملت، کدما، کترام و تکنو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «فولاد کاوه جنوب کیش، حق تقدم خرید سهام تکادو، لیزینگ رازی، سیمان لار سبزوار، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تولیدی چدن‌سازان ونیروکلر» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران ارقام، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، صنعتی جام دارو، معدنی و صنعتی چادرملو و فرآورده‌های نسوز ایران» متوقف شدند. همچنین نماد معاملاتی دو شرکت «مواد ویژه لیا و بانک گردشگری» با توجه به تصمیم هیات پذیرش در فرابورس لغو شد.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۵۲۷ هزار و ۲۸۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۹۹ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر