07 اسفند 1397 - 16:27

جابجایی ۳۲۳ میلیون سهم در فرابورس

معاملات بازارهای اول و دوم فرابورس روز جاری با جابجایی ۴۱ و ۳۲۳ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵ و ۸۵۹ میلیارد ریال خاتمه یافت.
کد خبر : ۹۷۵۸۷
فرابورس

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس در هفتیمن روز از اسفندماه ۹۷ شاهد تغییر مالکیت نزدیک به ۸۳۴ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۴ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال بود که ۴۵ درصد از ارزش کل معاملات در اختیار بازار ابزارهای نوین مالی قرار گرفت.


در معاملات امروز سه‌شنبه شاخص کل فرابورس نیز که تحت حمایت بیش از ۲۰ واحدی نماد «مارون» قرار داشت، با تاثیر منفی تا حداکثر ۷ واحدی از جانب نمادهای «زاگرس»، «کگهر»، «ذوب»، «میدکو» و «شراز» به افت ۳ واحدی در پایان بازار تن داد و در ارتفاع ۲ هزار و ۶۸ واحدی ایستاد.


بازارهای اول و دوم


معاملات بازارهای اول و دوم فرابورس روز جاری با جابجایی ۴۱ و ۳۲۳ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵ و ۸۵۹ میلیارد ریال خاتمه یافت. بازار پایه‌ای‌ها نیز به استقبال دادوستد ۴۵۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال رفتند.


در حالی که امروز نماد پتروشیمی مارون با ۵ درصد رشد قیمت، حمایت ۲۰ واحدی از آیفکس داشت، نماد شرکت ذوب‌آهن با دادوستد ۱۷۴ میلیون سهم به ارزش ۲۶۳ میلیارد ریال ضمن انکه بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت، پربیننده‌ترین نماد معاملاتی نیز شناخته شد.


بازار ابزارهای نوین مالی


در بازار ابزارهای نوین مالی نیز نتیجه معامله اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به دادوستد ۱۳ میلیون ورقه به ارزش یک هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال انجامید. در این بازار در حالی که قیمت اوراق تسه و تملی در بازه ۲۰۹ هزار تا ۶۲۶ هزار ریال نوسان کرد، نرخ موثر بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی در نمادهای مختلف در دامنه ۱۹.۸۸ درصد تا ۲۲.۹۴ درصد قرار گرفت.


«سخاب ۷» با معاملاتی به ارزش ۲۷۹ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات را در میان تمامی بازارهای فرابورس کسب کرد. این نماد ۲۸ اسفندماه جاری سررسید خواهد شد.


اوراق تسهیلات مسکن


در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره ۱۵ اسفند ۹۵ در نماد معاملاتی «تسه ۹۵۱۲۱» جهت نقل و انتقال «خرید و فروش و هبه» در تاریخ ۱۵ اسفندماه به اتمام می‌رسد و این نماد در پایان معاملات چهارشنبه ۱۵ اسفند ۹۷ متوقف خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر