07 اسفند 1397 - 17:58
وزیر صمت اعلام کرد؛

دو اولویت دولت برای رونق تولید در سال ۹۸

وزیر صنعت، معدن و تجارت دو حوزه صادرات و معدن را در اولویت برنامه‌های دولت برای جلوگیری از رکود بیشتر و دستیابی به رونق تولید و حفظ اشتغال عنوان کرد.
کد خبر : ۹۷۵۹۱
رضا رحمانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، رضا رحمانی در دومین مراسم اهدای جایزه ملی برند اظهار داشت: کشور ما پتانسیل‌های زیادی در حوزه صنعت، معدن، گردشگری دارد و از سابقه تاریخی زیادی برخوردار است و به حد کافی کالا برای تبدیل به برند شدن داریم.


وی افزود: اعتقاد داریم که صادرات پیشران و موتور توسعه اقتصادی کشور و عامل رونق تولید است و یکی از الزامات رشد آن برندسازی است. رحمانی ادامه داد: اخیراً جلسه‌ای با تولیدکنندگان داشتیم و قرار بر این شد که تولیدکنندگان خودشان اقداماتی که باید انجام شود را جمع‌بندی و بررسی کنند که موانع برندسازی و صادرات چیست.


رحمانی تصریح کرد: این اراده در دولت وجود دارد و برندسازی را جزو پروژه‌های ویژه گذاشتیم و به مجلس هم پیشنهاد کردیم که بودجه ویژه‌ای برای این امر در نظر گیرد. وزیر صمت خاطرنشان کرد: برای اینکه سال آینده به رکود بیشتر نرویم و رونق تولید بگیرد دو اولویت را پیگیری خواهیم کرد که یکی صادرات و دیگری حوزه معدن است.


وی با بیان اینکه معدن در چند سال آینده می‌تواند به یکی از پیشران‌های اقتصاد تبدیل شود، گفت: طی سال گذشته ۹ میلیارد دلار صادرات در حوزه صنایع معدنی داشتیم و امسال از ۷ میلیارد دلار عبور کرده‌ایم.


وزیر صمت با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت کشورهای همسایه گفت: این کشورها سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات داشته‌اند که حدود ۲۵ میلیارد دلار از کشور ایران بوده که نشان می‌دهد ظرفیت بسیار بالایی وجود دارد.


رحمانی خاطرنشان کرد: امروز در مواجهه با فشارها و تحریم‌ها دغدغه اصلی ما حفظ تولید است تا بتوانیم اشتغال موجود را حفظ کنیم که با افزایش صادرات به کشورهای همسایه می‌توان این وضعیت را بهبود بخشید.


وزیر صمت تاکید کرد: امروز دیگر در دنیا اقتصادها با یکدیگر رقابت نمی‌کنند، بلکه برندها هستند که رقابت می‌کنند و کشورهایی که نوظهور صنعتی هستند کم و بیش این مسیر را طی می‌کنند.


وی در ادامه گفت: آیین نامه نحوه تجلیل از کارآفرینان برتر در حال تدوین است و دولت به دنبال این است که برای مردم جا بیندازد که برندسازی تقویت یک نفر نیست بلکه تقویت یک ملت و تقویت اقتصاد است و به ایجاد اشتغال در جامعه می‌انجامد. رحمانی در پایان افزود: تشکیل شرکت‌های صادراتی تخصصی باید با جدیت دنبال شود و استارتاپ‌ها وارد این حوزه شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر