08 اسفند 1397 - 09:26
ایبِنا بررسی کرد؛

۲۰ کشور نخست مقصد صادرات غیرنفتی ایران/ چین، عراق و امارات در صدر

کشور چین با واردات ۷ میلیارد و ۵۲۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی از ایران، نخستین مقصد صادراتی ایران از این نظر در ۱۰ ماهه نخست سال ۹۷ بوده است.
کد خبر : ۹۷۵۹۹
گمرک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی ۲۰ مقصد نخست صادرات کالای غیرنفتی ایران در ۱۰ ماهه نخست ۱۳۹۷ را اعلام کرد. بعد از کشور چین با ۷ میلیارد و ۵۲۴ میلیون دلار واردات، کشورهای عراق با ۷ میلیارد و ۵۱۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون دلار، افغانستان با ۲ میلیارد و ۵۳۳ میلیون دلار، ترکیه با ۲ میلیارد و ۲۶ میلیون دلار و هند با یک میلیارد و ۷۱۳ میلیون دلار در جایگاه های دوم تا پنجم واردات کالاهای غیرنفتی از ایران قرار گرفته اند.


در رتبه های بعدی کره جنوبی با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار، پاکستان با یک میلیارد و ۱۹ میلیون دلار، اندونزی با ۶۴۴ میلیون دلار، عمان با ۶۳۹ میلیون دلار و تایلند با ۵۸۰ میلیون دلار کشورهای ششم تا دهم این جدول هستند.


براساس اعلام معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، ۱۰ کشور بعدی این فهرست به ترتیب عبارتند از جمهوری آذربایجان با ۳۴۰ میلیون دلار، ترکمنستان ۳۳۴ میلیون دلار، تایوان ۲۷۱ میلیون دلار، ایتالیا ۲۲۹ میلیون دلار، مالزی ۲۲۰ میلیون دلار، روسیه ۲۱۹ میلیون دلار، مصر ۲۱۶ میلیون دلار، آلمان ۲۱۵ میلیون دلار و کویت ۲۱۴ میلیون دلار در مدت زمان مشابه کالای غیرنفتی از ایران وارد کرده اند.



برچسب ها: صادرات تجارت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر