08 اسفند 1397 - 12:35
با تصویب نمایندگان مجلس؛

بانک مسکن موظف به اختصاص ۴۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان شد

نمایندگان مجلس بانک مسکن را موظف به اختصاص ۴۰ هزار فقره تسهیلات مسکن به بازنشستگانی که حداقل ۵ سال از بازنشسته شدن آنها گذشته کردند.
کد خبر : ۹۷۶۲۴
بانک مسکن در قاب ایبِنا

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه، ۸ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند الحاقی ۴ تبصره ۱۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.


در بند الحاقی ۴ تبصره ۱۶ این لایحه آمده است؛ بانک مسکن موظف است با استفاده از منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر تعداد چهل هزار فقره تسهیلات مسکن به بازنشستگانی که حداقل پنج سال از بازنشسته‌شدن آنها گذشته و در ده سال گذشته خود و همسرشان فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده‌اند، بدون نیاز به سپرده‌گذاری، پرداخت کند.


نرخ سود این تسهیلات در تهران ۹ درصد، درمراکز استانها هفت‌ درصد و در سایر شهرها و روستاها چهار درصد است این حکم شامل کلیه بازنشستگان اعم از کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی که مستمری بازنشستگی آنها کمتر از سه میلیون تومان در ماه است، می‌شود. سقف تسهیلات مزبور و نحوه اولویت‌بندی متقاضیان در آیین‌نامه اجرائی که به تصویب دولت می‌رسد، معین می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها