08 اسفند 1397 - 15:51
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

راه اندازی کک طبس نمونه‌ موفق تامین مالی بانک توسعه صادرات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: راه اندازی کارخانه کک طبس از نمونه‌های موفق تامین مالی بانک توسعه صادرات ایران در این استان و مایه افتخار است.
کد خبر : ۹۷۶۳۸
توسعه تجارت

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، داوود شهرکی در نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات در بیرجند با اعلام این مطلب افزود: افتتاح این واحد تولیدی با وجود فراز و نشیب های فراوان، با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد تومانی بانک توسعه صادرات ایران و همت مدیران این مجموعه تولیدی، امروز مایه افتخار استان است.
به گفته رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی این موفقیت بیانگر عزم جدی بانک توسعه صادرات در کمک به تولید و اشتغال در استان خراسان جنوبی است.
شهرکی گفت: با وجود محدودیت در حمل و نقل هوایی و دریایی کشور، ظرفیت مبادله در مناطق مرزی بالاست و تجار در این بخش نیازمند کمک سیستم دولتی هستند و در این میان بانک توسعه صادرات ایران می تواند با ارتقا ریسک پذیری و اعطای تضامین لازم بخشی از بار را از دوش تجار مناطق مرزی بردارد.
بانک توسعه صادرات ۳۵ میلیون یورو به واحدهای صادراتی استان خراسان جنوبی تسهیلات داده است
وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات از بانکهای فعال و همراه در حوزه ارائه تسهیلات و خدمات به فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی است که تا امروز بالغ بر ۳۵ میلیون یورو به واحدهای صادراتی و تولیدی این استان تسهیلات ارزی تخصیص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در شرایط تحریم هستیم و قطعا دنیا خودش را با ما هماهنگ نمی کند؛ هیچ کشوری نمی پذیرد منحصرا به شرکت های حقوقی ضمانت نامه اعطا کند و این ما هستیم که باید خود را با این شرایط وفق داده و اشخاص حقیقی را نیز اعتبار سنجی کرده و از بن بست خارج شویم؛ نظام بانکی، گمرک، تجار و مهمتر از همه صادرکنندگان باید راه های خلاصی از تحریم را در این جنگ نابرابر پیدا کنند.
شهرکی یادآور شد: بهترین راهکارها برای عبور از موانع تحریمی، راهکارهایی هستند که تجار و فعالان اقتصادی صادراتی ارائه می دهند و جا دارد از این بابت از همکاری گمرک و سایر نهادهای مرتبط با بخش خصوصی تشکر کنم.
وی شناخت اقتضای شرایط این ایام و تصمیم گیری و اعمال اصلاحات متناسب با آن را برای همه فعالین حوزه اقتصادی ضروری خواند و گفت: ما در دورانی به سر می بریم که باید تحریم ها را چه در بخش خصوصی و چه دولتی دور بزنیم، در غیر اینصورت موانع موجود پابرجا خواهد بود و کاری از پیش نمی رود.
رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی بیان داشت: فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی بر ظرفیت های بانک توسعه صادرات برای در شرایط فعلی حساب ویژه باز کرده اند و انتظار دارند در مسیر رفع و حل مشکل مبادلات بانکی خود از خدمات و مشاوره های این بانک بهره مند شوند.
شهرکی اظهار داشت: نباید مطرح کردن همه موانع کلان صادراتی را موکول به جلسات شفاهی کرد؛ از اتاق بازرگانی و تشکل های زیرمجموعه آن انتظار داریم پیشنهادهای خود را به صورت مکتوب در جلسات شورای گفتگو منعکس کنند تا قانونگذار در جریان جزییات بیشتری از شرایط قرار بگیرد و به این ترتیب جلو صدور بخشنامه های متعدد نیز گرفته شود.
داوود شهرکی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این دست نشست های تخصصی و توسعه هرچه بیشتر تعامل نهادهای حمایتی با فعالان اقتصادی منجر به رفع موانع رشد اقتصادی، به خصوص حوزه صادرات کشورشود.
نشست تخصصی معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران به همت اداره امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در بیرجند برگزار شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر