08 اسفند 1397 - 17:23

شاخص فرابورس ۲۱۰۰ واحدی شد

شاخص فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۳۱ واحد رشد به ۲۱۰۰ واحدی رسید.
کد خبر : ۹۷۶۴۰
99

به گزارش ایبِنا،  آخرین روز معاملاتی در فرابورس امروز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷ با دادوستد یک میلیارد و ۴۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال در بیش از ۱۲۲ هزار نوبت معاملاتی به پایان رسید که حکایت از افزایش ۲۵ درصدی حجم معاملات نسبت به روز گذشته داشت.


ارزش معاملات در مجموع بازارهای فرابورس نیز امروز شاهد افزایش ۳۲ درصدی نسبت به روز پیش بود و بیشترین ارزش معاملاتی یعنی ۲۱۵ و ۲۱۴ میلیارد ریال در نمادهای «صایتل۲» مربوط به بازار ابزارهای نوین مالی و نماد «ذوب» رقم خورد


شاخص کل فرابورس نیز در روزی که گذشت با تجربه افزایش نزدیک به ۳۲ واحدی، در پایان معاملات در ارتفاع ۲۱۰۰ واحدی قرار گرفت. نماد «مارون» با اهرم مثبت بیش از ۲۱ واحدی در صعود ۱.۵۵ درصدی امروز آیفکس بیش از سایر نمادها تاثیرگذار بود و نمادهای «دماوند» و «زاگرس» در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشتند.  


بازار اول و دوم


از طرف دیگر، رصد معاملات سهام در دو بازار اول و دوم نشان می‌دهد امروز ۵۲۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال در مجموع این دو بازار میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد و سه تابلو بازار پایه نیز میزبان دادوستد ۴۹۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال بودند.


اوراق بدهی


مجموع معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در روزی که گذشت در بازار ابزارهای نوین مالی به رقم خوردن حجم معاملاتی ۱۶ میلیون ورقه‌ای به ارزش ۲ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال انجامید.


به‌علاوه، در این بازار امروز نماد معاملاتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان امید در نماد «آسامید»، آماده انجام معاملات ثانویه شد و ۱.۲۵ میلیون ورقه از این اوراق با مشارکت بیش از ۱۰ و ۲ درصدی حقیقی‌ها به‌ترتیب در سمت خرید و فروش معامله شد و ۱۰ هزار و ۴۵ ریال قیمت خورد. همچنین در این بازار امروز نماد «تملی۷۱۱» متعلق به اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی بهمن‌ماه ۹۷ در قیمت ۳۳۵ هزار و ۱۵۴ ریالی گشایش یافت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر