بانک مرکزی کره‌جنوبی نرخ بهره را ۱.۷۵ درصد اعلام کرد

بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره را در این کشور به دلیل کاهش صادرات و پایین بودن تورم بدون تغییر ۱.۷۵ درصد اعلام کرد.
کد خبر : ۹۷۶۵۶
بانک کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک مرکزی کره جنوبی در جلسه سیاست گذاری روز پنج شنبه خود نرخ بهره را به دلیل کاهش صادرات و کم رونق شدن بازار اشتغال زایی این کشور بدون تغییر ۱.۷۵ درصد حفظ کرد.  


همچنین از جمله دلایل دیگر آن به کاهش کُند نرخ تورم و نرسیدن به رقم از پیش هدف گذاری شده بانک مرکزی کره جنوبی بر می گردد. البته پیش از این کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که نرخ بهره کره جنوبی بدون تغییر باقی خواهد ماند.


بر همین اساس بانک مرکزی کره جنوبی اعلام کرد نرخ تورم این کشور در سال جاری میلادی کمتر از یک درصد باقی خواهد ماند که ضعیف تر از پیش بینی انجام شده در ماه ژانویه است. بانک مرکزی کره جنوبی رشد اقتصادی این کشور را در سال جاری میلادی در حدود ۲.۶ درصد برآورد کرد.


بر پایه این گزارش، وون واحد پول کره جنوبی در برابر دلار بدون تغییر ۱۱۱۹.۴۰ دلار معامله شد و ارزش اوراق قرضه ۳ ساله با یک نقطه پایه افزایش به ۱.۸۲ درصد رسید و اوراق قرضه ۱۰ ساله هم با دو نقطه پایه رشدی به ۲.۰۱ درصد رسید. نرخ بیکاری کره جنوبی هم در ماه ژانویه به بالاترین رقم در ۹ سال اخیر رسید و تورم هم به ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد که رقم دو درصد برای آن برآورد شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر