بانک مرکزی مالزی نرخ بهره را ۳.۲۵ درصد قرار می‌دهد

کارشناسان اقتصادی اعلام کردند بانک مرکزی مالزی نرخ بهره را بدون تغییر ۳.۲۵ درصد حفظ خواهد کرد.
کد خبر : ۹۷۶۷۴
بانک مالزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند انتظار می رود بانک مرکزی مالزی نرخ بهره را بدون تغییر ۳.۲۵ درصد قرار دهد. همچنین ۱۳ کارشناس اقتصادی شرکت کننده در پیش بینی نرخ بهره بانک مرکزی مالزی اعلام کردند باوجود کاهش تورم در ماه ژانویه که برای اولین بار در تقریبا ۱۰ سال اخیر در مالزی رقم خورد، نرخ بهره بدون تغییر باقی خواهد ماند.


اچ اس بی سی اعلام کرد تورم بر روی تصمیمات بانک مرکزی مالزی تاثیر قابل توجهی ندارد و کاهش قیمت‌ها نمی‌تواند تصمیم بانک مرکزی را تغییر دهد و تازمانیکه نرخ رشد اقتصادی موثر باقی بماند، تاثیری بر روی سیاست بانک مرکزی این کشور نمی گذارد.


در ماه گذشته میلادی، بانک مرکزی مالزی اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد این کشور در سال جاری میلادی با رشد ثابتی حرکت کند که علت آن به پشتیبانی تقاضای داخلی و بهبود تقاضای خارجی برای صادرات مالزی است.


در ماه ژانویه شاخص قیمت مصرف کننده مالزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد؛ اما تحلیل گران و بانک مرکزی بر این باور است که قیمت ها در سال جاری میلادی افزایش خواهند یافت؛ ضمن اینکه تورم مالزی در سال ۲۰۱۸ میلادی یک درصد اعلام شد.


بر پایه این گزارش، جنگ تجاری چین و آمریکا یک ریسک بزرگ برای چشم انداز رشد اقتصادی مالزی محسوب می‌شود. پیش از این بانک مرکزی مالزی در جولای سال ۲۰۱۶ میلادی بعداز رای بریتانیا به برگزیت نرخ بهره را به ۳ درصد کاهش داد؛ اما در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی در راستای عادی کردن سیاست پولی خود نرخ بهره را به ۳.۲۵ درصد افزایش داد.


بانک اچ اس بی سی اعلام کرد بانک مرکزی مالزی احتمالا در سال ۲۰۲۰ میلادی نرخ بهره را در جهت سیاست انقباضی کاهش دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر