10 اسفند 1397 - 17:04

همتی: توصیه های FATF جزء استانداردهای بانکداری بین المللی است

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تصمیم گیری فردا (شنبه)مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره الحاق به کنوانسیون پالرمو تاکید کرد که توصیه های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) جزء استانداردهای بانکداری بین المللی است.
کد خبر : ۹۷۶۷۶
دکتر همتی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود با ذکر سه نکته در مورد بازار پول و ارز نوشت: اولین نکته اینکه در هفته های اخیر در مورد سررسید سپرده ویژه ۲۰ درصدی بانکها و احتمال ورود درصدی از آن به بازار ارز و ... نگرانی هایی مطرح شده بود.


وی اعلام کرد: با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مدیران بانک‌ها به نحو مطلوبی مدیریت شد. میزان آن ۱۶۰ هزار میلیارد تومان بود. نشانی از اعتماد مردم به نظام بانکی.


رییس شورای پول و اعتبار درباره نکته دوم خود نوشت: این روزها به نقل از برخی فعالین اقتصادی این موضوع مطرح می شود که در بازار ثانویه (نیما) نرخ ارز سقف دارد. این مطلب صحت ندارد.


همتی خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به حجم مبادلات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عموم منتشر می شود. طبعا، حجم عرضه پتروشیمی‌ها در میانگین نرخ موثر است.


وی در مورد نکته سوم خود نیز تصریح کرد: روز شنبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) تصمیم گیری میکند. توصیه های گروه ویژه اقدام مالی جزء استانداردهای بانکداری بین المللی است.


.وی تاکید کرد: حفظ و تقویت روابط محدود بانکی کشورمان با بانکهای خارجی یک ضرورت است


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر