آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا با وضع تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا اعلام کرد، هر کسی که رییس جمهور مادورو را حمایت کند مورد هدف تحریم‌های ما قرار می گیرد.
کد خبر : ۹۷۶۹۲
وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی را علیه چند تن از شهروندان ونزوئلایی وضع کرد. بر اساس اداره کنترل دارایی های خارجی آمریکا موسوم به اوفک که بخشی از وزارت خزانه داری ایالات متحده محسوب می شود، بیش از ۶ شهروند ونزوئلایی که واشنگتن مدعی است در نقض حقوق بشر در دولت نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا دخالت داشتند، در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفتند.


در همین حال، استیون منچوینی وزیر خزانه داری آمریکا گفت: ایالات متحده حامیان رییس جمهور مادورو را با تحریم های خود مورد هدف قرار می دهد. وی افزود: ایالات متحده از جوآن گوآیدو رییس جمهور موقت کاملا پشتیبانی می کند.


در حال حاضر، واشنگتن تحریم های متعددی را علیه ونزوئلا وضع و دارایی های این کشور را مسدود کرده است. بر همین اساس، در بیست و هشتم ماه ژانویه سال جاری میلادی، ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت نفت دولتی PDVSA ونزوئلا وضع کرد و دارایی های آن را به ارزش ۷ میلیارد دلار مصادره کرد؛ ضمن اینکه هر گونه معامله با این شرکت را ممنوع اعلام کرد.


بر پایه این گزارش، در یکم نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دستور تحریم ذخایر طلای ونزوئلا را صادر کرد و آمریکا به دنبال مسدود کردن دارایی های مقامات ونزوئلایی و آسیب زدن به زیرساخت این کشور است.


همچنین الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: ایالات متحده تحریم های بیشتری را علیه ونزوئلا وضع  و قطعنامه ای را در ارتباط با تحویل کمک های بشردوستانه به ونزوئلا معرفی خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر