11 اسفند 1397 - 11:21
معاون گمرک اعلام کرد:

انجام ۴۵ درصد واردات از مسیر سبز گمرکی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران بیان داشت: ۴۵ درصد از اظهارنامه‌های وارداتی کشور در مسیر سبز قرار دارد.
کد خبر : ۹۷۶۹۵
ارونقی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، گمرک ایران در روزهای جاری تصمیمات جدیدی را پیرامون بهبود فرایند تجارت خارجی و مقابله با تحریم‌ها اتخاذ و برای اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد که هدف از این ابلاغیه را می توان بهبود فضای کسب و کار، تسریع و تسهیل در فرآیند تجارت خارجی و رفع موانع و مقررات دست و پاگیر عنوان کرد. در این دستورالعمل بر دریافت کد شناسایی کالا برای دریافت مجوز ترخیص تاکید و شرایط ترخیص کالا از هریک از مسیرهای زرد، سبز و قرمز اعلام شده است.


مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در اینباره، اظهار داشت: حدود ۴۵ درصد از اظهارنامه‌های وارداتی کشور که بیشتر آنها مربوط به واحدهای تولیدی و اقلام اساسی است در مسیر سبز قرار می‌گیرند و طبق این دستورالعمل رسیدگی به ارزش مسیر سیز اظهارنامه‌های وارداتی پس از ترخیص کالا انجام می شود.


وی افزود: این اقدام به این معنی است که نسبت به ترخیص کالا در اسرع وقت اقدام شود و اگر کالا واحدهای تولیدی به صورت تصادفی در مسیر زرد یا قرمز قرار بگیرد توسط کارشناسان همان گمرک محل ترخیص یا ورود کالا رسیدگی خواهد شد.


به گفته معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، اگر این اقدام صورت بگیرد از ابتدای سال ۹۸ این فاز را اجرایی و رسیدگی به ارزش در گمرکات توسط خود کارشناسان گمرکات اجرایی صورت خواهد گرفت تا تشریفات گمرکی هرچه سریعتر انجام شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها