بریکس نظام پرداخت مشترک برای عدم وابستگی به غرب ایجاد می‌کنند

کشورهای بریکس در حال توسعه نظام پرداخت یکپارچه مشترک با نام BRICS Pay هستند تا وابستگی خود را به سازمان‌های پرداخت بین المللی کاهش دهند.
کد خبر : ۹۷۶۹۸
پرداخت

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، رییس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت: پنج اقتصاد بزرگ نوظهور یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در حال توسعه نظام پرداخت جدید مشترک موسوم به بریکس پی (BRICS Pay) هستند.  


کشورهای بریکس به دنبال ایجاد کیف پول ویژه آنلاین بمنظور یکپارچه کردن نظام های پرداخت ۵ عضو این بلوک هستند. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در حال تمرکز بر روی این پروژه با شرکای خود از چین و هند است که فناوری های لازم برای راه اندازی این نظام پرداخت را دارند.



این سرویس شبیه به اپل پی و سامسونگ پی است که به کاربران اجازه پرداخت با اپلیکیش‌های موجود در گوشی‌های هوشمند بدون درنظر گرفتن نوع ارز در حساب مشتری که متصل به آن است را می‌دهد.


قرار است یک پلت فورم فضای ابری ویژه برای اتصال نظام های پرداخت ملی کشورهای بریکس ایجاد شود. نسخه آزمایشی این نظام پرداخت قرار است در ماه آوریل در آفریقای جنوبی تست شود.


داشتن نظام پرداخت انحصاری بریکس بطرز قابل توجهی وابستگی به سازمان های پرداخت تراکنشی را کاهش می دهد که بویژه در بحبوحه تنش های ژئوپولتیکی مهم است. همچنین رییس اتاق بازرگانی روسیه گفت: یکپارچگی نظام های پرداخت ملی اولویت اول برای اعضای بریکس است که نوسان بازار مالی و نرخ دلار بر روی آنها تاثیر میگذارد.


بانک های مرکزی کشورهای بریکس، سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی آوراسیا در حال تمرکز بر روی ساخت فضای پرداخت مشترک هستند. بر پایه این گزارش، کشورهای بریکس به غیر از آفریقای جنوبی نظام های پرداخت ملی داخلی خود را دارند و چین داری UnionPay، هند RuPay، برزیل ELO  و روسیه هم نظام پرداخت Mir دارد.




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر