11 اسفند 1397 - 11:49
ایبِنا بررسی کرد؛

جزییات طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی

مرکز پژوهش‌های مجلس طرح پیشنهادی برخی نمایندگان درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع و معادن را منتشر کرد.
کد خبر : ۹۷۷۰۰
تفکیک وزارتخانه ها

به گزارش ایبنا، در طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی آمده است: ماده واحده: از تاریخ تصویب این قانون، احکام به ادغام دو وزارتخانه «بازرگانی» و «صنایع و معادن» در قانون تشکیل دو وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صنعت، معدن و تجارت» مصوب ۱۳۹۰.۴.۸، لغو و نیز قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی - مصوب ۱۳۹۱، به استثنای ماده ( ۲) و تبصره آن، نسخ و کلیه وظایف و اختیارات و اگذار شده به موجب قانون به وزیر و وزارت جهاد کشاورزی به وزیر و وزارت تجارت و خدمات بازرگانی منتقل می شود.


تبصره ۱ «وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» با کلیه وظایف و اختیاراتی که طبق قوانین بر عهده وزارت بازرگانی سابق بوده است، تشکیل می شود و کلیه دستگاه های تابعه آن وزارت، به «وزارت تجارت و خدمات بازرگانی» منتقل می گردد.


تبصره۲ «وزارت صنعت، معدن و تجارت» از این پس، با عنوان سابق «وزارت صنایع و معادن» به موجب قوانین حاکم بر آن و با کلیه وظایف و اختیارات سابق، ادامه فعالیت می دهد.


تبصره۳ - لایحه وظایف و اختیارات وزراتخانه های یاد شده، با توجه به قوانین «برنامه پنج ساله ششم» اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی»، «و مدیریت خدمات کشوری» با عنایت به ماموریت های جدید این وزارتخانه ها در تناسب باشرایط اقتصادی کشور، حداکثر ظرف شش ماه از سوی هیات وزیران بازنگری و به مجلس تقدیم خواهد شد. وزارتخانه های یاد شده تا زمان تصویب و ابلاغ و ظایف و اختیارات جدید بر حسب وظایف و اختیارات سابق به فعالیت خود ادامه خواهند داد.


تبصره ۴ - هزینه های ناشی از اجرای این قانون، از محل صرفه جویی در هزینه های جاری و از بودجه وزارتخانه های یاد شده تامین خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها