11 اسفند 1397 - 16:10

افت ۹۲۴ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش بیش از ۹۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۶۴ هزار و ۳۷۰ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۹۷۷۱۸
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که بیشتر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.


نوسان شاخص ها


بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۹۲۴) واحد افت معادل (۰.۵۶) درصد به ۱۶۴ هزار ۳۷۰ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۲۶۷) واحد کاهش معادل (۰.۵۶) درصد به ۴۷ هزار ۶۱۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۱۰۸ واحد رشد معادل ۰.۳۵ درصد به ۳۰ هزار و ۷۲۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۷۵ واحد افزایش، معادل ۰.۳۵ درصد به ۲۱ هزار و ۵۳۴ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۰۴۵) واحد ریزش، معادل (۰.۵۷) درصد به ۱۸۳ هزار و ۷۷۶ واحد، شاخص بازار اول با (۷۵۰) واحد افت معادل (۰.۶۰) درصد به ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ واحد و شاخص بازار دوم با (۱۵۱۵) واحد رشد معادل (۰.۴۸) درصد، به ۳۱۴ هزار و ۶۵۴ واحد رسید.


 نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگرجزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۶ نماد «فولاد با (۲۲۷) واحد، کگل با (۹۹) واحد،  فملی با (۸۹) واحد، پارس با (۸۲) واحد، فارس با (۶۹) واحد و شپنا با (۶۵) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.


ریزش شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۱۲۸ واحد رشد معادل ۴.۲۰ درصد به ۳ هزار و ۱۸۳ واحد، انبوه سازی با ۲۵ واحد افزایش معادل ۳.۰۶ درصد به ۸۴۹ واحد، لاستیک با ۸۳۸ واحد رشد معادل ۲.۷۲ درصد به ۳۱ هزار ۶۴۹ واحد، اداره بازارهای مالی با ۲.۶۶ واحد افزایش معادل ۲.۳۹ درصد به ۱۱۳ واحد، سایر معادن با ۵۵۲ واحد رشد، معادل ۲.۱۲ درصد به ۲۶ هزار و ۶۵۱ واحد، محصولات کاغذ با (۶۸۱) واحد عقب گرد معادل (۲.۹۰) درصد به ۲۲ هزار و ۷۸۶ واحد، اطلاعات و ارتباطات با (۷) واحد کاهش معادل (۳.۲۹) درصد به ۲۱۲ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «غدشت، خوساز، پدرخش، شپترو، وبصادر، وساخت و ملت»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «قنیشا، کحافظ، قمرو، وکار، ختراک، قلرست و چکارن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملاتی امروز نماد معاملاتی شرکت‌های اقتصادی خودکفایی آزادگان، ریل‌پرداز سیر، بیمه کوثر، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، محورسازان ایران خودرو، صنایع سرماآفرین ایران، گروه دارویی البرز، لوله و ماشین‌سازی ایران، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های حفاری شمال، لوله و ماشین‌سازی ایران، ویتانا، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، خدمات فنی فولاد یزد، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، گسترش صنایع پیام، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، متوقف شدند.


به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۱۴۳ هزار و ۶۶۹ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۴۷۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۴ هزار و ۷۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۲۹ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر