11 اسفند 1397 - 16:31

جابه‌جایی ۱۰ میلیون ورقه بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی

معاملات فرابورس در یازدهمین روز از اسفندماه ۹۷ با تغییر مالکیت ۶۸۸ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۳ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال پایان پذیرفت.
کد خبر : ۹۷۷۲۰
طرح

به گزارش ایبِنا، در بازار امروز فرابورس در حالی که نمادهای «دماوند»، «مارون» و «بپاس» تا سطح حداکثر ۵.۶ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس به جا گذاشتند، نماد «ذوب» به همراه نمادهای «زاگرس»، «کگهر» و «شراز» مانع از رشد این نماگر شدند و برایند تاثیرات مثبت و منفی نمادها بر شاخص کل در نهایت ۰.۸۷ واحد از ارتفاع آیفکس کاست.


بازار اول و دوم


بر اساس این گزارش، امروز مبادلات سهام در دو بازار اول و دوم با تغییر مالکیت ۹۸ و ۲۶۱ میلیون سهم به ارزش ۳۲۷ و ۷۹۷ میلیارد ریال خاتمه یافت و در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز ۳۰۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.


نماد ذوب‌آهن نیز با جابه جایی ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش ۱۸۱ میلیارد ریال در حالی بالاترین میزان حجم و ارزش مبادلات را در بازار سهام فرابورس تجربه کرد که به عنوان پربیننده‌ترین نماد نیز شناخته شد. از دیگر رخدادهای امروز بازار فرابورس باید به بازگشایی و توقف چند نماد معاملاتی اشاره کرد.


نمادهای تاثیرگذار


بر این اساس در مقابل توقف نمادهای معاملاتی شرکت‌های ویتانا، خدمات فنی فولاد یزد، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران و سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر به دلایل مختلفی از جمله نوسان قیمت بیش از ۶۰ درصد در نماد اصلی، افشای اطلاعات با اهمیت و برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام؛ نمادهای معاملاتی شرکت بیمه کوثر، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، ریل پردازسیر و شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان بازگشایی شدند.


در سمت دیگر بازار همچنین شاهد خریدوفروش ۱۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی بودیم.


اسناد خزانه اسلامی


رصد معاملات اسناد خزانه اسلامی در نمادهای مختلف و نرخ بازده تا سررسید (YTM) این اوراق نشان می‌دهد کمترین نرخ با ۱۹.۸۸ درصد به «اخزا۷۱۲» و بالاترین به «سخاب۷» با نرخ ۲۴.۰۸ درصد اختصاص یافته است. در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز قیمت این اوراق در دامنه ۲۲۰ هزار تا ۶۲۶ هزار ریال نوسان کرد و در اغلب اوراق تسه و تملی رشد قیمت رقم خورد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر