ترامپ: دلار قدرتمندی که به اقتصاد آمریکا ضربه زند را نمی‌خواهم

رییس جمهور آمریکا گفت: دلار قدرتمندی را که به رقابتی بودن اقتصاد آمریکا آسیب زند را نمی‌خواهم.
کد خبر : ۹۷۷۵۸
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا بار دیگر سیاست های فدرال رزرو را به باد انتقاد گرفت و گفت: سیاست پولی سفت و سخت بانک مرکزی ایالات متحده در حال کمک به ایجاد یک دلار قدرتمند و آسیب زدن به رقابتی بودن آمریکا است.


وی گفت: یک شخص متشخص شبیه به یک دلار بسیار قدرتمند در فدرال رزرو داریم. دلار قدرتمند می خواهم؛ اما دلاری می خواهم که برای کشور ما عالی باشد نه دلاری که بسیار قدرتمند باشد و برای ما به منظور تجارت با دیگر کشورهای بازدارنده باشد.


ترامپ اقتصاد را بخش کلیدی برای سکوی سیاسی خود ساخته و جروم پاول رییس بانک فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره مورد انتقاد قرار داده است. بعد از آنکه بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی نرخ بهره را ۴ مرتبه افزایش داد، به تازگی چراغ سبز برای صبور بودن خود قبل از سفت و سخت کردن بیشتر سیاست پولی به دلیل افزایش نگرانی در مورد چشم انداز اقتصادی این کشور در بحبوحه نوسانات بازارهای مالی، کاهش رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن نشان داده است.


ترامپ گفت: دلار قدرتمند می خواهیم؛ اما بیاید منطقی باشیم. تصور کنید اگر نرخ بهره را در همان رقمی که بود تغییر نمی دادیم یا اگر سیاست سفت و سخت پولی را در پیش نمی گرفتیم این امور منجر به کمی کاهش ارزش دلار می شد. ارز ضعیف تر به طور کلی صادرات یک کشور را رقابتی تر می کند.


پیش از این رییس بانک مرکزی آمریکا گفته بود که تحت تاثیر فشار سیاسی قرار نمی گیرد و استقلال فدرال رزرو برای او مهم است؛ ضمن اینکه حتی اگر ترامپ هم از او بخواهد که استعفا دهد این کار را انجام نمی دهد.


بر پایه این گزارش، در حال حاضر فدرال رزرو ترازنامه ۴ تریلیون دلاری خود را ماهانه ۵۰ میلیارد دلار کاهش می دهد که سرمایه گذاران می گویند که این امر شرایط مالی را سفت و سخت می کند. نرخ بهره فدرال رزرو در حال حاضر بین ۲.۲۵ تا ۲.۵ درصد است.  


برچسب ها: دلار آمریکا ترامپ
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر