14 اسفند 1397 - 09:55
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

ساماندهی بازار ارز موفق بود/ تقاضای کاذب به التهاب منجر شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز موفق عمل کرده است، افزود: دولت باید مداخله‌های موثری در بازارها داشته باشد.
کد خبر : ۹۷۸۱۴
سکه و ارز جدید

احمد انارکی محمدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به وضعیت فعلی بازار ارز و سکه، گفت: متاسفانه تقاضاهای کاذب به رشد نرخ ها در این بازارها دامن زده است. نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نزدیک شدن به ایام پایانی سال جو خرید بیشتر ارز برای مسافرت های خارجی را در بین مردم بیشتر کرده است، تصریح کرد: بازار سکه نیز در روزهای پایانی سال در پی تقاضاهای کاذب با رشد نرخ ها مواجه شده است.


وی با تاکید بر اینکه هنوز هم دلالی در بازار ارز و سکه داغ است، گفت: دولت در ساماندهی بازار موفق بوده و اکنون نیز باید با علم به وضعیت بازار در روزهای پایانی سال بر جو روانی کاذب فائق آمده و بتواند نرخ ها را ساماندهی کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در بحث نرخ طلا دولت به ویژه تیم اقتصادی آن باید دخالت کرده و ساماندهی وضعیت را رقم بزند، افزود: همانطور که بانک مرکزی توفیقات مناسبی در ساماندهی وضعیت ارز در کشور داشته، باید در سایر بازارها نیز ورود کارآمد داشته باشد.


انارکی محمدی با تاکید بر اینکه دولت باید تلاش خود را برای ساماندهی وضعیت بازار ارز و طلا در روزهای پیش رو انجام دهد، گفت: متاسفانه گرانی ارز و سکه بر سایر بخش ها نیز تاثیر دارد، از اینرو اهمیت این موضوع مشخص است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه با توجه به آرامش موجود در دولت باید بتوانیم در جنگ اقتصادی وضعیت را در کنترل خود در بیاوریم تا بهبود شرایط بازارهای موازی را نیز به سمت آرامش هدایت کند.


برچسب ها: ارز سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر