رزمایش مقابله با حملات سایبری در بانک های اروپایی کلید خورد

بانک‌های اروپایی به میزبانی بانک یو بی اس سوئیس برای مقابله با حملات سایبری در شبکه بانکی خود رزمایش برگزار کردند.
کد خبر : ۹۷۸۲۱
سایبر

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از فین اکسترا، چهارده بانک و انجمن های تجارت صنعت از سرتاسر اروپا رزمایش مقابله با حمله سایبری سبک WannaCry در یک شبکه بانکی شبیه سازی شده را اجرا کردند. 


این تمرین سایبری به میزبانی بانک سرشناس سوئیسی یو بی اس برگزار شد و از داده های مرکز اشتراک گذاری اطلاعات خدمات مالی (FS-ISAC) و مرکز تحلیل برای پیش بینی استفاده می‌شود که هوش مصنوعی به طرز فزاینده ای در راستای ساخت باج افزار در سال ۲۰۱۹ میلادی بکار گرفته و به سختی ردیابی می‌شود و می‌تواند اقدامات امنیتی را دور بزند.


روسای بخش امنیت و تحلیلگران امنیت از ۱۴ بانک پیشگام اروپایی و انجمن‌های تجاری در این حمله شبیه سازی شرکت کردند؛ ضمن اینکه این رزمایش مقابله با حمله سایبری توسط چندین خرده فروش چند ملیتی و بانک‌های سرمایه گذاری، شرکت‌های خدمات مالی و مدیریت ثروت و سرمایه رصد شد.


شرکت کنندگان در این مانور ترغیب به همکاری و اشتراک گذاری اطلاعات با دیگر تیم ها و سازمان‌ها شدند تا دفاع را تقویت و تهدید را کنار بزنند. همچنین مدیر امنیت اطلاعات و رییس بخش سایبری در بانک یو بی اس گفت: به دنبال تقویت رابطه ای هستیم که در طول این آزمایش توسعه یافت و دیگران را در این صنعت به ارتباط بیشتر داشتن با همتایان خود بمنظور بهبود بخش خدمات مالی تشویق خواهیم کرد.
بر پایه این گزارش، مرکز اشتراک گذاری اطلاعات خدمات مالی اروپا اعلام کرد رزمایش بعدی مقابله با حملات سایبری با نسخه به روز رسانی شده باج افزار با همکاری «گروه سَنتاندر» در ماه ژوئن سال جاری میلادی در اسپانیا برگزار خواهد شد.
 

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر