13 اسفند 1397 - 16:33

سبزپوشی آیفکس

شاخص کل فرابورس با رشد ۸ واحدی در پایان معاملات امروز در ارتفاع ۲۰۹۰ واحدی قرار گرفت.
کد خبر : ۹۷۸۴۲
99

به گزارش ایبِنا، بازارهای نُه‌گانه فرابورس در میانه این هفته کاری در اسفندماه ۹۷ شاهد دست‌به‌دست شدن بیش از ۸۷۶ میلیون ورقه به ارزش ۵ هزار و ۳۹۳ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال بودند که این حجم از معاملات در بیش از ۱۳۴ هزار نوبت معاملاتی رقم خورد و متغیر حجم معاملات نسبت به روز گذشته رشد بیش از ۱۵ درصدی را نشان داد.


نماد «ذوب» با حجم معاملات بیش از ۱۲۵ میلیون سهمی امروز بیشترین حجم معاملاتی را در میان تمامی بازارهای فرابورس به خود اختصاص داد و نماد «قچار» متعلق به شرکت فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال بیشترین افزایش قیمت و نماد «دسانکو» مربوط به شرکت داروسازی سبحان انکولوژی بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.


بازار اول


معاملات سهام در بازار اول امروز دوشنبه ۱۳ اسفند ۹۷ با دادوستد ۴۹ میلیون سهم به ارزش ۱۶۱ میلیارد ریال پیگیری شد و ۳۱۴ میلیون سهم به ارزش ۹۱۵ میلیارد ریال نیز در بازار دوم خرید و فروش شد که نمادهای «حریل» و «چکاپا» پس از نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان به‌ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار به خود اختصاص دادند.


به‌علاوه، نماد بازار دومی «داوه» مربوط به داروسازی اوه سینا نیز به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در روز چهارشنبه پانزدهم اسفندماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.


بازار پایه


در ادامه، بازار پایه در روزی که گذشت به استقبال معامله ۴۹۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال رفت و نماد معاملاتی شرکت تامین مسکن جوانان، «ثجوان»، متعلق به تابلو ج این بازار نیز به دلیل برگزاری مجمع عمومی صاحبان سهام در پایان معاملات امروز متوقف شد.


در سمت دیگر بازار، مجموع حجم معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در روز جاری در بازار ابزارهای نوین مالی به ۱۶ میلیون ورقه رسید که ارزش این حجم از معاملات ۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال بود


از سوی دیگر امروز در این بازار، پذیره‌نویسی تعداد ۶۰۰ هزار ورقه اجاره ریل پرداز نوآفرین در نماد «نوریل ۰۲» در نخستین روز از مهلت ‏سه‌روزه با قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال و به منظور ‏خرید و اجاره ۹ دستگاه واگن به اتمام رسید.


همچنین شاخص کل فرابورس ضمن رشد ۸ واحدی در پایان معاملات امروز در ارتفاع ۲۰۹۰ واحدی قرار گرفت که در این صعود نمادهای «مارون» و «ذوب» بیش از سایر نمادها تاثیرگذار بودند به‌طوریکه از کاهش آیفکس تحت تاثیر معاملات منفی در نمادهای «میدکو» و «هرمز» جلوگیری کردند.


 از جمله رویدادهای آتی فرابورس نیز می‌توان به عرضه ۳.۰۴ درصد از سهام غیر مدیریتی شرکت بیمه سامان در نماد «بساما۴» با قیمت پایه کل ۲۰۵,۷۶۵,۷۷۱,۵۰۰ ریال که فردا سه‌شنبه ۱۴ اسفند در بازار اول انجام می‌شود، اشاره کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر