ترامپ به وضعیت معاف از مالیات عوارض گمرکی هند و ترکیه پایان داد

رییس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره اعلام کرد که به وضعیت معاف از مالیات هند و ترکیه پایان خواهد داد.
کد خبر : ۹۷۸۵۹
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در نامه ای به کنگره این کشور نوشت: از آنجایی که هند در ایجاد دسترسی آمریکا به بازارهای خود موفق نبوده است، ایالات متحده وضعیت معاف از مالیات عوارض گمرکی هند را پایان خواهد داد.


وی در نامه خود نوشت: قصد من پایان دادن به حالت معاف از مالیات هند از عوارض گمرکی آمریکا بعنوان یک کشور زینفع در حال توسعه تحت برنامه «نظام تعمیم یافته اولویت ها» موسوم به (GSP) است. تشخیص دادم هند اطمینان لازم را به ایالات متحده برای فراهم کردن دسترسی معقول و منصفانه به بازارهای خود بعداز یک دوره قول و قرار فشرده با آمریکا انجام نداده است.  


«نظام تعمیم یافته اولویت ها» به کالاهای مشخصی از ۱۲۰ کشور و قلمروهای در حال توسعه اجازه ورود به ایالات متحده را در وضعیت معاف از مالیات می دهد. هند تعرفه بالایی را بر روی کالاهای آمریکایی از قبیل گُل، پلاستیک طبیعی، خودرو، موتور سیکلت، محصولات نساجی و نوشیدنی نگه داشته است.


بر پایه این گزارش، دولت ترامپ به وضعیت معاف از مالیات عوارض گمرکی ترکیه به دلیل سطح افزایش یافته توسعه اقتصادی این کشور هم پایان داده است.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها