14 اسفند 1397 - 17:03
توسط وزیر صمت انجام شد؛

ابلاغ دستورالعمل اجرایی تولید و اشتغال

وزیر صمت دستورالعمل اجرایی تفاهم‌نامه منعقد شده بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه‌ریزی تولید و اشتغال را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.
کد خبر : ۹۷۸۸۵
رضا رحمانی

به گزارش ایبِنا، این تفاهم نامه با موضوع برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن آذرماه سال جاری بین این دو دستگاه اجرایی امضا شد. براساس این تفاهم نامه تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای ۲۰۶۶ واحد و پیش بینی اشتغال برای حدود ۱۳۰ هزار نفر و نیز برنامه توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی) ۲۱۶۵ واحد و ایجاد فرصت شغلی به میزان ۵۱ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.


همچنین تامین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود و ایجاد اشتغال برای ۸۷ هزار و ۴۲۹ نفر پیش‌بینی شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه، یارانه پیش بینی شده از محل منابع داخلی بانک‌ها و منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۵۰ درصد برای تکمیل طرح های نیمه تمام ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال، بازسازی و نوسازی ۵ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال و سرمایه در گردش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.


در این تفاهم نامه پیش بینی شد ۴۰ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال تسهیلات به طرح های نیمه تمام، ۷۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال به بازسازی و نوسازی و ۹۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی اختصاص یابد. در این طرح بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صنعت و معدن، ‌سپه، صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، کشاورزی، توسعه تعاون و آینده مشارکت می‌کنند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها