15 اسفند 1397 - 14:45

دستور جهانگیری برای نظارت بر بازار شب عید/ کالاهای اساسی تامین شد

معاون اول رییس جمهور از دستگاه‌های مسئول خواست به صورت جدی بازار ایام پایان سال را تحت نظارت داشته باشند و با متخلفین و اخلالگران بازار شب عید برخورد شود.
کد خبر : ۹۷۹۳۱
معاون اول

به گزارش ایبِنا، جلسه بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی برای ایام پایان سال ظهر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت نظارت دقیق بر وضعیت بازار شب عید از سازمان تعزیرات حکومتی و بخش بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست بصورت جدی بازار ایام پایان سال را تحت نظارت داشته باشند و با متخلفین و اخلال گران بازار شب عید برخورد شود.
وی ادامه داد: اینکه عده ای بخواهند در ایام پایانی سال با افزایش بی دلیل قیمت ها به سود بیشتری دست پیدا کنند قابل قبول نیست و دولت اجازه نمی دهد که عده ای با سوء استفاده از وضعیت موجود،‌ شرایط را برای مردم در شب عید دشوار کنند.
معاون اول رییس جمهور افزود: دستگاه های ذی ربط باید تمام تلاش خود را برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال را بکار بگیرند.
در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، رییس کل بانک مرکزی، شهردار تهران و رییس اتاق اصناف ایران نیز حضور داشتند،‌ گزارشی از آخرین وضعیت تأمین کالا برای بازار شب عید و ایام پایانی سال ارائه شد. در این گزارش ها تصریح شد که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته کلیه کالاهای اساسی مورد نیاز بازار شب عید تأمین شده است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
در این جلسه همچنین نماینده وزارت جهاد کشاورزی آخرین وضعیت تولید و توزیع شکر در کشور را ارائه کرد و از آمادگی کامل این وزارتخانه برای تأمین شکر مورد نیاز بازار در ایام پایان سال خبر داد.
رییس اتاق اصناف ایران هم در این نشست با بیان اینکه روز گذشته ۱۰۵ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است، گفت: در این نمایشگاه ها اقلام و کالاهای اساسی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گرفته است و تعداد این مراکز عرضه کالا تا ۲۰۰ نمایشگاه نیز طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
شهردار تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بزرگترین شبکه عرضه محصولات غذایی و کشاورزی در تهران در اختیار شهرداری قرار دارد، از برگزاری جلسات روزانه با اتحادیه بار فروشان و میوه و تره بار و نیز تأمین توزیع محصولات غذایی و کشاورزی از طریق این شبکه ها خبر داد و گفت: شهرداری تهران تمام تلاش خود را برای کمک به دولت در تنظیم بازار شب عید انجام خواهد داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر