15 اسفند 1397 - 16:25

آیفکس ۲۰۶۴ واحدی شد

معاملات روز جاری فرابورس در حالی روز جاری به پایان رسید که آیفکس به ۲۰۶۴ واحد رسید.
کد خبر : ۹۷۹۴۳
99

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس در میانه اسفندماه با تغییر مالکیت ۸۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۴ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال خاتمه یافت و شاخص کل این بازار پس از افت و خیزهای مکرر در نزدیکی ارتفاع ۲۰۶۴ واحدی تثبیت شد.


بر اساس این گزارش، امروز چهارشنبه ۱۵ اسفندماه سهامداران در حالی که ۶۴ میلیون سهم به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال را مبادله کردند، در بازار دوم ۲۶۰ میلیون سهم به ارزش ۷۵۷ میلیارد ریال را مورد مبادله قرار دادند.


بازار پایه


در همین حال سهامداران بازار پایه نیز ۴۴۸ میلیون سهم را به ارزش ۱۱۸۰ میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند. روز جاری نمادهای بسیاری در این سه بازار متوقف یا بازگشایی شد. بر این اساس نمادهای «واحیا»، «تابا»، «شصفها»، «ممسنی»، «کازرو»، «پخش»، «لخانه»، «بهپاک»، «تپکو» و «دتهران» متوقف شدند که برخی از این آن‌ها با ارائه اطلاعات از سوی شرکت‌ها در خصوص نوسان قیمت سهام در تایم بازار مجددا بازگشایی شدند.


بدین ترتیب نمادهای «لپیام»، «خفولا»، «ودانا»، «زقیام»، «پخش»، «ودانا»، «تابا» «شصفها» با دستور ناظر بازار در زمان انجام معاملات بازار مورد بازگشایی قرار گرفتند. امروز در شرایطی که نمادهای «زاگرس»، «دماوند»، «بپاس» و «سرچشمه» تا سطح حداکثر ۳.۸ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند، نمادهای «هرمز»، «ذوب» و «شرانل» با ریزش قیمتی خود بالاترین تاثیر منفی را بر این نماگر به جا گذاشتند و مانع از پیشروی مثبت شاخص کل شدند.


بدین ترتیب با برایند مثبت و منفی نماگرهای شاخص‌ساز آیفکس نوسان نزدیک به صفر را تجربه کرد و با ۰.۱۱ واحد افت رو به رو شد. روز جاری بازار ابزارهای نوین مالی نیز با تغییر مالکیت ۱۵ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۵۷۵ میلیارد ریال به فعالیت خود در چهارشنبه خاتمه داد.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر