مدیر عامل سابق رنو و نیسان با صدور قرار ۹ میلیون دلاری آزاد شد

کارلوس گوسن مدیر عامل سابق رنو و نیسان با صدور قرار ۹ میلیون دلاری از زندان آزاد شد.
کد خبر : ۹۷۹۶۴
گوسن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، کارلوس گوسن مدیرعامل سابق شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی که یک ائتلاف خودروسازی فرانسوی-ژاپنی است توسط دادگاه ناحیه ای توکیو با قرار یک میلیارد ین معادل تقریبا ۹ میلیون دلار آزاد شد.



وی متهم به کلاهبرداری مالی است و اکنون مجبود به حبس خانگی در یک آپارتمان در توکیو تا زمان رسیدگی دادگاه خود است. از سوی دادگاه، گوسن حق استفاده از تلفن همراه و ارتباط با افراد مرتبط با شرکت نیسان را ندارد. وی فقط حق دسترسی به یک رایانه در دفتر وکیل خود را دارد.


انتظار می رود وی در ماه آینده میلادی از پُست مدیر عاملی شرکت نیسان برداشته شود. بر پایه این گزارش، کارلوس گوسن و مدیر سابق اجرایی نیسان در نوزدهم نوامبر سال گذشته میلادی به جرم نقض قوانین مالی ژاپن دستگیر شدند.


وی متهم به عدم گزارش صحیح درآمد خود بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی با همکاری مدیر سابق اجرایی نیسان است. بازجویان ژاپنی بر این باور هستند که گوسن درآمد بیش از ۸۰ میلیون دلاری خود را به درستی گزارش نکرده است.


مدیر سابق اجرایی نیسان در اواخر سال گذشته میلادی با صدور قرار آزاد شد؛ اما کارلوس گوسن در زندان بود تا اینکه چند ساعت پیش دادگاه توکیو وی را با صدور قرار ۹ میلیون دلاری آزاد کرد.



برچسب ها: ژاپن رنو نیسان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر