بانک توسعه نوین بریکس ۴۰ میلیارد دلار وام می‌دهد

بانک توسعه نوین بریکس تا سال ۲۰۲۲ میلادی برای انجام پروژه‌های توسعه پایدار و زیرساخت ۴۰ میلیارد دلار وام اعطاء می‌کند.
کد خبر : ۹۷۹۸۲
بریکس

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، «کی وی کامچ» رییس بانک توسعه نوین بریکس گفت: این بانک در نیمه نخست سال جاری میلادی اوراق قرضه در آفریقای جنوبی منتشر خواهد کرد؛ ضمن اینکه اوراق و اسناد بهادار قابل انتقال به دلار آمریکا هم روانه بازار می کند.


وی افزود: بیشتر کار این طرح انجام گرفته و بطور اساسی کار آن نهایی شده است. اوراق قرضه جدید در آفریقای جنوبی به ارزهای ملی خواهد بود و در بورس ژوهانسبورگ عرضه می شود.


رییس بانک توسعه نوین بریکس گفت: این بانک در حال حاضر ۳۰ پروژه را به ارزش ۸ میلیارد دلار تصویب کرده و ۲۰ تا ۲۵ پروژه دیگر را که دارای وام بین ۷.۵ تا ۸ میلیارد دلاری هستند را در سال جاری میلادی تصویب خواهد کرد.



«کامچ» تصریح کرد تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی تقریبا ۱۰۰ پروژه با مجموع وام بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلاری اجرا خواهد شد. به گفته وی ۹ پروژه توسط بانک توسعه نوین بریکس در چین با مجموع وام ۲.۸ میلیارد دلار تاکنون تصویب شده است؛ ضمن اینکه این بانک برنامه تایید تقریبا ۱۰ پروژه دیگر را در چین در سال ۲۰۱۹ میلادی دارد.  


هفته گذشته بانک بریکس بطور موفقیت آمیز ۳ میلیارد یوآن اوراق قرضه را در بازار اوراق قرضه بین بانکی چین منتشر کرد. در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی این بانک پروژه های توسعه پایدار و زیرساخت را در هند و روسیه با مجموع ۸۲۵ میلیون دلار اعتبار تصویب کرده بود. بانک توسعه نوین بریکس به انتشار کالاهای مالی به ارزهای ملی اعضای خود یعنی چین، روسیه، برزیل، هند و آفریقای جنوبی ادامه می دهد.


بر پایه این گزارش، بانک بریکس در سال ۲۰۱۴ میلادی تاسیس و در سال ۲۰۱۵ میلادی بطور رسمی افتتاح شد. سرمایه این بانک در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است و تمام اعضای سازمان ملل می‌توانند به آن ملحق شوند. البته کشورهای عضو بریکس ۵۵ درصد قدرت رای دهی دارند.  



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر