18 اسفند 1397 - 11:02
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

پرداخت تسهیلات سبز در راستای مسئولیت اجتماعی بانک‌ها

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات سبز را گامی در جهت توسعه مسئولیت اجتماعی عنوان کرد.
کد خبر : ۹۷۹۹۹
تسهیلات

مرتضی اکبری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره تسهیلات سبز بانک قرض الحسنه مهر ایران، اظهار داشت: هدف گذاری بانک در سال جاری حمایت از کالا و خدمات ایرانی و توسعه بانکداری اجتماعی به ویژه در حوزه محیط زیست بود.


وی افزود: به دنبال تحقق این اهداف و همچنین شرایط اقتصادی مردم و عدم امکان خرید انشعاب فاضلاب توسط مردم، در سال جاری قرارداد اعطای تسهیلات سبز در حوزه فروش انشعاب فاضلاب پس از بررسی و جلسات مستمر میان بانک و شرکت‌های آب و فاضلاب به صورت جدی پیگیری شد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، با اشاره به اینکه امیدوارم این طرح کمکی باشد به مردم و افزایش توان آنها برای خرید انشعاب فاضلاب، ادامه داد: امکان پرداخت یکباره این مبلغ وجود ندارد و مردم با استفاده از این تسهیلات می توانند طی ۳۶ ماه کل مبلغ را تقسیط کنند.


اکبری ادامه افزود: از آنجایی که هدف ما حمایت از محیط زیست بود این طرح، تسهیلات سبز نامگذاری شد. به نظر من اگر این طرح به درستی اجرا شود، می توان کل کشور را تحت پوشش این طرح درآورد و  منحصر به انشعاب فاضلاب نباشد و بانک برای سایر بخش های محیط زیست نیز، چنین طرح های مشابهی دارد.


به گفته وی، اکنون آب و فاضلاب جنوب غرب تهران، استان‌های فارس، بوشهر و اصفهان از جمله بخش هایی هستند که شامل این طرح شده اند.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران، افزود: تسهیلات سبز در حال حاضر فقط برای آب و فاضلاب تعریف شده اما در آینده براساس برنامه ای که داریم برای حوزه نیرو، برق و وسایل حمل و نقل عمومی هیبریدی نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.


وی ادامه داد: همچنین بانک در کاشان نیز برای یک نیروگاه خورشیدی اقداماتی آغاز کرده است.


///////////////////


ساناز کلاهدوز


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها