19 اسفند 1397 - 09:56
در گفتگو با ایبِنا عنوان شد؛

مزایای اتصال کامل ایران به FATF/ رعایت ۳۵ شاخص جهانی در ایران

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید با پیوستن به FATF شفافیت مالی خود را به دنیا نشان دهیم، گفت: عدم پیوستن به FATF خودتحریمی را به دنبال دارد.
کد خبر : ۹۸۰۳۵
اف ای تی اف

معصومه آقاپور علیشاهی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به ضرورت پیوستن به FATF، گفت: تایید صلاحیت کشورها در برقراری مالی و اعتبارسنجی کشورها در بخش سیستم پولی و مالی کشورها با سیستم FATF ممکن شده است.


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در حال حاضر ۳۵ شاخصه موجود در FATF را دارا بوده و آن را رعایت می کند، افزود: در حال حاضر فقط در چند مورد اختلاف سلیقه وجود دارد که با پیوستن به FATF آنها را هم ایران می تواند مشروط بپذیرد، یعنی اجباری برای اینکه ۱۰۰ درصد بپذیریم وجود ندارد.


آقاپور علیشاهی با تاکید بر اینکه هیچ مانعی از سوی ایران برای پیوستن به این سیستم وجود ندارد، تصریح کرد: ما نمی توانیم به عنوان یک جزیره در سیستم مالی دنیا عمل کنیم زیرا در قرن ۲۱ چنین چیزی امکان پذیر نیست.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در بین کشورهای دنیا فقط یک سری در لیست سیاه قرار دارند، گفت: ایران و کره شمالی دو کشوری بودند که درسیستم مقابله قرار داشتند که خوشبختانه ایران تقریبا از سال ۹۱ و ۹۲ از لیست مقابله خارج شده است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اگر این واقعیت را از دست بدهیم روابط تجاری ما دچار مشکل خواهد شد، افزود: در صورت نپذیرفتن FATF  بزرگترین تخریب و خود زنی رخ خواهد داد.


وی ادامه داد: عدم پیوستن به FATF نباید منجر به بروز مشکلات اقتصادی بر سر راه تجارت ایران شود. عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امید است با تدابیری که انجام می شود در اسرع وقت این مهم مصوب شده تا صراحت و شفافیت سیستم های مالی و عدم حمایت از تروریسم را با پیوستن به FATF نشان دهیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر