24 اسفند 1397 - 09:54

چابکسازی شبکه بانکی با واگذاری اموال مازاد بانک‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه واگذاری اموال مازاد، بانک‌ها را از بنگاه‌داری نجات می‌دهد، گفت: بورس بهترین گزینه برای این مهم و چابکسازی شبکه بانکی است.
کد خبر : ۹۸۰۷۴
لوگو بانک ها

محسن بیگلری در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر فروش اموال مازاد بانکی از طریق بورس، گفت این اقدام می‌تواند بانک‌ها را از بنگاه داری دور کرده و  رسالت اصلی آن‌ها را بازگرداند.


نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگهداری اموال بانک‌ها اعم از ساختمان و املاک به فریز شدن منابع منجر می شود، افزود: بانک‌ها می‌توانند با فروش اموال مازاد خود از طریق بورس به چابکسازی بیشتر در شبکه بانکی کمک کنند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دوری بانک‌ها از بنگاه داری با فروش اموال مازاد می‌تواند شرایط تسهیلات‌دهی سیستم مالی کشور را تقویت کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی که بسیاری از بانک‌ها برای ارایه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و غیره با مشکل کمبود منابع مالی مواجه هستند این اقدام بهترین گزینه خواهد بود.


بیگلری با تاکید بر اینکه بورس به جهت شفافیت در معاملات می‌تواند بهترین گزینه برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها باشد، گفت: هر چند تجربه ای در این حوزه تاکنون نداشته این اما به طور حتم با حمایت دولت و کمک بانک مرکزی این موضوع مورد توجه همه بانک ها قرار خواهد گرفت.


وی ادامه داد: در نظر گرفتن مشوق هایی از سوی بانک مرکزی برای بانک هایی که در واگذاری اموال مازاد خود پیش قدم شوند می‌تواند این روند را تسریع کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه واگذاری اموال مازاد بانک ها از طریق بورس به نفع شبکه بانکی است، گفت: با این شیوه بانک‌ها در این اقدام معطل نشده و با سرعت به کاهش اموال مازاد خود اقدام خواهند کرد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه دولت در ایجاد تکلیف برای بانک‌ها جهت دوری از بنگاه داری با فروش اموال مازاد بهترین گزینه را انتخاب کرده که به طور حتم مورد تایید مجلس نیز قرار می‌گیرد.


برچسب ها: مجلس محسن بیگلری
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر