20 اسفند 1397 - 09:01

شرایط انتقال سهام بانک‌های ادغامی اعلام شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط انتقال سهام بانک‌های ادغامی بر اساس مجوز شورای عالی بورس را اعلام کرد.
کد خبر : ۹۸۰۷۷
شاپور محمدی

به گزارش ایبِنا؛ شاپور محمدی با بیان اینکه، انتقال سهام افرادی که سهامدار بانک‌های ادغام شده در بانک سپه هستند با مجوز شورای عالی بورس برای نقل و انتقال خارج از ساعت دریافت شده است، گفت:این سهام با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت قبل از بسته شدن منتقل می‌شود و تصمیم گیری به نفع سهامداران است.


وی گفت: هر شخصی که تمایل داشته باشد سهم خود را می‌تواند به نهادهای دارای مجوز منتقل کند.


رئیس سازمان بورس با بیان این که فرم‌هایی برای این نقل و انتقال‌ها طراحی کردیم، افزود: این فرم‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد و آنان با اختیارات خودشان می‌توانند سهام خود را واگذار کنند و اگر تمایل نداشته باشند باید منتظر کار کارشناسی دادگستری باشند که در خصوص سود و زیان این بانک‌ها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و تصمیم گیری می‌کند و هر حقوقی که به این افراد تعلق بگیرد به آن‌ها ارائه می‌شود.


محمدی گفت: اگر افرادی شکایت داشته باشند قوه قضائیه شعبه‌ای را انتخاب می‌کند که این افراد می‌توانند برای شکایات خود به آن مراجعه کنند.


حجم معاملات بورس امسال ۴۲۲ هزار میلیارد تومان است


رئیس سازمان بورس با بیان این که بورس امسال عملکرد خوبی داشته است، افزود: حجم معاملات بورس امسال به رقم ۴۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در سال گذشته ۲۵۷ هزار میلیارد تومان بوده است.


محمدی گفت: امسال شفافیت افشای اطلاعات مالی در بورس رشد خوبی داشته و تأخیر در افشای اطلاعات نزدیک به صفر بوده است.


وی در خصوص ابزارهایی که امسال رونمایی شد، افزود: ابزارهای مالی آتی سبد سهام و ابزار اختیار خرید و فروش معامله در بورس و ابزار معاملات اختیار خرید و فروش زعفران در بورس کالا رونمایی شد.


رئیس سازمان بورس گفت: رشد شاخص بورس امسال بین ۷۰ تا ۷۵ درصد بوده و بازده خوبی داشته است و امیدواریم سودآوری شرکت‌ها در سال آینده هم خوب باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر