قیمت جهانی طلا رکورد زد/ ارزش دلار پایین آمد

قیمت جهانی طلا به دلیل کاهش ارزش دلار و بلاتکلیفی بریتانیا در مورد توافق برگزیت به بالاترین سطح خود در تقریبا دو هفته اخیر رسید.
کد خبر : ۹۸۱۹۵
طلا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا در بازار معاملات روز چهارشنبه به دلیل افزایش شکاف سیاسی در بریتانیا به دلیل رد شدن طرح توافق برگزیت برای دومین بار در پارلمان بریتانیا و نیز کاهش ارزش دلار به حدود بالاترین قیمت خود در دو هفته اخیر رسید.


بر همین اساس، قیمت منطقه ای طلا با ۰.۳ درصد رشد به یکهزار و ۳۰۵.۲۱ دلار در هر اونس رسید؛ در حالیکه در ابتدا به رقم یکهزار و ۳۰۵.۶۹ دلار در هر اونس رسیده بود که بالاترین قیمت از یکم ماه جاری میلادی به بعد محسوب می شود.


همچنین قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا هم با ۰.۵ درصد افزایش به یکهزار و ۳۰۵ دلار در هر اونس رسید. شاخص دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی جهان تقریبا ۰.۳ درصد روند نزولی به خود گرفت و اشتهاء سرمایه گذاران را برای خرید طلا به جای خریداری دیگر ارزها افزایش داد.  


به گفته برخی از کارشناسان بازار، سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز بلند مدت طلا خوش بین هستند. بازارها علاقمندی بیشتری را به طلا بعنوان دارایی امن در نوسانات موجود به دلیل روند کُند اقتصادی نشان می دهند.


بر پایه این گزارش، پارلمان بریتانیا در روز سه شنبه طرح توافق نخست وزیر تراز می را برای خروج از اتحادیه اروپا برای دومین بار رد کرد و بحران سیاسی را در بریتانیا در آستانه بیست و نهم مارس؛ زمان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا عمیق تر کرد. 


برچسب ها: دلار طلا برگزیت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها