22 اسفند 1397 - 19:20
مدیرامورمالی پست بانک ایران:

گسترش خدمات الکترونیک ومدیریت هزینه‌ها موجب سوددهی بانک شده است

وی ضمن تشریح وضعیت سود وزیان گفت: با گسترش خدمات الکترونیک و مدیریت صحیح هزینه‌ها،خوشبختانه وضعیت عملکردی بانک طی سه سال اخیر به ویژه درسالجاری مطلوب بوده وتوانسته روند سوددهی خود را حفظ کند.
کد خبر : ۹۸۲۱۷
پست بانک

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط‌ عمومی پست‌ بانک‌ ایران، جلیلی‌نیا افزود: عدم استقراض از بانک مرکزی و ایجاد انضباط‌ مالی مناسب، کاهش هزینه‌ها، تلاش مستمر برای ارتقاء کیفیت خدمات، ترویج خدمات الکترونیک، تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ اشتغال‌زائی کشور، کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد بانک‌های دولتی با نظارت وزارت اموراقتصادی و دارائی طی ۳ سال گذشته روند سوددهی بانک را استمرار داده است.


جلیلی‌نیا هزینه عملیاتی تجهیزمنابع این بانک را پایین‌تر از سیستم بانکی کشور اعلام کرد و افزود: عواملی ازقبیل عدم پرداخت جرائم بانکداری الکترونیک به بانک مرکزی به‌دلیل نبود تراکنش ناموفق در سیستم شتاب، تنوع و حجم بالای مشارکت بانک در تأمین مالی طرح‌های اقتصادی، انجام بخشی ازخدمات توسط بخش خصوصی و بهره‌وری مناسب نیروی انسانی در افزایش سوددهی بانک مؤثر بوده است.


مدیرامور مالی افزود: با تلاش واحدهای ستادی و اجرائی به ویژه ۶ هزار باجه های بانکی درسطح روستاهای کشور، روند روبه رشد منابع و درآمدهای بانک در شش ماهه دوم سال بسیار مطلوب‌تر از ۶ ماهه اول سال بوده و این روند سوددهی بانک درپایان سال جاری و سال آینده را بیش از پیش تضمین می‌کند.


وی افزود: تعیین مأموریت‌های جدید ازجمله عاملیت صندوق توسعه ملی، مجری پرداخت تسهیلات طرح اشتغال‌ پایدار روستائی و بخش صنعت و معدن کشور، توسعه تجهیزات بانکداری الکترونیک به ویژه استقرار بیش از ۳۰۰۰ دستگاه خودپرداز درسطح کشور، تجهیز باجه های بانکی به استاندارهای روز برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و همچنین انعقاد قراردادها و تفاهم نامه‌های متعدد با سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای ارائه خدمات متنوع بانکی و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های اشتغال‌زائی، افق روشنی را برای تضمین ادامه سودآوری برای پست بانک ایران و جبران زیان‌انباشته سنوات گذشته متصور می‌سازد و پشتوانه‌ مناسبی برای تقویت نقش این بانک در اقتصاد کشور خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر