26 اسفند 1397 - 13:33
معاون کسب‌و‎کار اتاق تهران خبر داد؛

رسیدگی به مشاغل سخت ‌و ‌زیان‌آور با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی

معاون کسب و کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از رسیدگی به مشاغل سخت ‌و ‌زیان‌آور در کمیته‌های بدوی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی خبر داد.
کد خبر : ۹۸۳۳۰
اتاق تهران

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، هومن حاجی پور با اشاره به اینکه قانون اصلاح تبصره (۲) ماده (۷۶) قانون تامین اجتماعی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور در دولت در حال بررسی و اصلاح است، گفت: در حالی که بار مالی ناشی از اجرای این قانون اعم از اصلاح یا حذف صفت سخت و زیان‌آور و همچنین پرداخت ۴ درصد حق بیمه برعهده کارفرمایان است، اما این قشر در ترکیب کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر استانی هیچ نقشی در چگونگی تشخیص و اجرای آن ندارند.


وی افزود: از همین رو، اتاق تهران طی نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهور، خواستار عضویت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن ‌و ‌کشاورزی استان‌ها در کمیته‌های مذکور به عنوان اعضای اصلی و دارای حق رأی شده است تا این نمایندگان بتوانند در خصوص تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور نظر داده و از حق کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌ها دفاع کنند.


به گفته معاون کسب‌وکار اتاق تهران، معاون اول رییس‌جمهوری با ارسال متن درخواست اتاق تهران به وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، از وی خواسته است تا پیشنهاد اتاق بازرگانی تهران مبنی بر حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر استانی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر