01 فروردين 1398 - 11:34

کاهش بلاتکلیفی در بانک مرکزی کره جنوبی به دنبال تصمیم فدرال رزرو

رییس بانک مرکزی کره جنوبی گفت: عدم افزایش نرخ بهره آمریکا در سال جاری میلادی منجر به کاهش بلاتکلیفیها در میان سیاستگذاران بانک مرکزی کره جنوبی شده است.
کد خبر : ۹۸۴۲۹
بانک مرکزی کره جنوبی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، لی جو یئول رییس بانک مرکزی کره جنوبی گفت: تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای رد شدن هر گونه افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی بلاتکلیفی های سیاست گذاران کره ای را برای تصمیمات پولی تسکین داده است.


وی افزود: هنوز بسیار زود است که در مورد کاهش نرخ بهره در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا به دلیل بلاتکلیفی‌هایی که ریشه در روند کُند اقتصادی چین و برگزیت دارد، صحبت کنیم.


رییس بانک مرکزی کره جنوبی گفت: زمان مناسبی برای بحث و گفتگو برای کاهش دادن نرخ های سیاستگذاری نیست؛ ضمن اینکه سیاست فعلی بانک مرکزی کره جنوبی سازگاری کافی برای حمایت از رشد اقتصادی کره جنوبی است.  


فدرال رزرو آمریکا پیش بینی در مورد افزایش نرخ بهره را در سال جاری میلادی به دلیل روند کند اقتصادی منتفی دانست و اعلام کرد که روند یکنواخت کاهش ترازنامه خود را در ماه سپتامبر متوقف خواهد کرد. بر پایه این گزارش، بانک کره جنوبی نرخ بهره را ۱.۷۵ درصد حفظ کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر