05 فروردين 1398 - 12:11

بانک مرکزی آمریکا ۳۸.۵ میلیارد دلار بهره به بانک ها پرداخت کرد

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد در طول سال گذشته میلادی به دلیل افزایش نرخ بهره، ۳۸.۵ میلیارد دلار بهره بانکی به بانک های بزرگ پرداخت کرد.
کد خبر : ۹۸۴۷۱
فدرال رزرو

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با سال قبل از آن سود کمتری را به خزانه داری بازگرداند و سود بیشتری را به بانک های بزرگ پرداخت کرد. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به کاهش ترازنامه خود بعنوان بخشی از بازگشت به سیاست پولی استانداردتر ادامه داد.


در همین حال فدرال رزرو در گزاش سالانه حسابرسی مالی خود اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۱۲.۳ میلیارد دلار به دارایی های خود اضافه کرد که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۳ میلیارد دلار کمتر است.


هزینه های بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته میلادی تقریبا ۷ میلیارد دلار اعلام شده و ۶۵.۳ میلیارد دلار به وزارت خزانه داری انتقال داده است. این موضوع حاکی از روند نزولی تقریبا ۱۵.۲ میلیارد دلاری از پرداخت مالیات دهندگان در سال ۲۰۱۷ میلادی است.


هزینه اصلی فدرال رزرو در سال ۲۰۱۸ میلادی ۳۸.۵ میلیارد دلار پرداخت بهره به بانک ها بود که به علت سپرده گذاری های آنها در نزد بانک مرکزی آمریکا انجام گرفت که در مقایسه با سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۲.۶ میلیارد دلار پرداخت بهره افزایش نشان می دهد که نشان دهنده تصویب افزایش نرخ بهره در طول سال گذشته میلادی از سوی بانک مرکزی آمریکا است.


در حال حاضر فدرال رزرو به مدیریت نرخ بهره هدف گذاری خود از طریق افزایش یا کاهش «بهره بر روی مازاد ذخایر» می پردازد که استانداردی را برای دیگر نرخ های بهره وضع شده از سوی موسسات مالی تعیین می کند.  


بر پایه این گزارش، فدرال رزرو آمریکا از اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی به بعد اقدام به کاهش میزان اوراق قرضه خزانه داری و اوراق بهادر با پشتبانه وام مسکن کرده است و این دارایی ها در حدود ۳۷۹ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش پیدا کردند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر